Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
Show Posts in

Pengalaman Pertama Kali Menghadiri Temuduga

Teringat aku semasa mula-mula apply kerja sekitar penghujung tahun 90an dulu. Masa tu kerja kosong kurang, orang ramai yang mempunyai kelulusan pun tak ramai. Jadi kebanyakkan yang dah lepas Universiti akan confirm dapat kerja. Aku pula terkial-kial cari kerja dan akhirnya ex-guru aku rekomen kan aku kesebuah kedai …

Ciri-Ciri Utama Sebagai Seorang Juruteknik Komputer

Bidang komputer mempunyai skop yang amat luas jika kita lihat dari segi tugasan dan peluang samada dalam bentuk pekerjaan atau perniagaan. Oleh sebab itu lah ramai orang yang beralih arah dari bidang lain yang kadang-kadang tidak memberikan pulangan yang baik kepada bidang perniagaan komputer. Ini adalah kerana bidang …

Turun kan Paras Kolesterol Anda Tanpa Ubat Kolesterol

Apa perasaan anda apabila anda terpaksa berhadapan dengan doktor untuk mengetahui keputusan darah anda? Jantung anda akan berdegup kencang, nafas turun naik, fikiran anda mungkin berkecamuk kerisauan. Aku percaya doktor zaman sekarang lebih professional dan lebih terbuka dalam menceritakan status keputusan kesihatan seseorang pesakit. Tak lagi seperti doktor …

Tablet Atau Komputer Notebook – Apa Pilihan Anda?

Sekarang nih kalau sebut iPad ke Samung Galaxy Tab ke sudah pasti orang akan memandang kepada kita. Lebih-lebih lagi kalau kita bawa kemana-mana samada ke cafe untuk minum sambil ber facebook ke atau ketempat-tempat awam sementara menunggu giliran. Orang akan melihat kita memiliki satu alat yang amat berharga …

14 Petua Selamatkan Rumah Kita

Teringat aku semasa zaman kanak-kanak dulu. Rumah arwah bapa aku rumah kayu dimana lantainya tinggi lebih kurang 7 kaki dari tanah. Jadi kalau nak naik keatas rumah kena melalui tangga lah. Lantainya pula agak jarang-jarang dan lubang yang di tinggalkan berselang-seli papan lantai tu lebih kurang setengah inci. …