free
web stats
Show Posts in

Barang Apa Yang Orang Selalu Lupa?

Lupa adalah salah satu sifat yang ada pada manusia. Sifat yang mana menyebabkan seseorang itu hilang ingatan seketika dan perlu mencari sesuatu agar dapat mengingati apa yang dihajatinya itu. Diusia muda kebanyakkan orang tidak mengalami masalah ini kerana daya ingatan mereka masih kuat tetapi apabila usia manusia meningkat …

Mohon Bantuan AKPK – Susun Semula Hutang Anda

Hari ini aku nak berkongsi tips bagaimana untuk menyusun semula hutang anda yang mungkin semakin hari semakin bertimbun dan sudah menampakkan tanda-tanda kegagalan mengurus pergerakkan hutang anda. Bagaimana hendak mengetahui anda sebenarnya tidak sihat didalam menguruskan wang anda? 1. Apabila hutang anda sudah tertunggak dua atau melebihi tiga …

Pengalaman Pertama Kali Menghadiri Temuduga

Teringat aku semasa mula-mula apply kerja sekitar penghujung tahun 90an dulu. Masa tu kerja kosong kurang, orang ramai yang mempunyai kelulusan pun tak ramai. Jadi kebanyakkan yang dah lepas Universiti akan confirm dapat kerja. Aku pula terkial-kial cari kerja dan akhirnya ex-guru aku rekomen kan aku kesebuah kedai …

Ciri-Ciri Utama Sebagai Seorang Juruteknik Komputer

Bidang komputer mempunyai skop yang amat luas jika kita lihat dari segi tugasan dan peluang samada dalam bentuk pekerjaan atau perniagaan. Oleh sebab itu lah ramai orang yang beralih arah dari bidang lain yang kadang-kadang tidak memberikan pulangan yang baik kepada bidang perniagaan komputer. Ini adalah kerana bidang …

Turun kan Paras Kolesterol Anda Tanpa Ubat Kolesterol

Apa perasaan anda apabila anda terpaksa berhadapan dengan doktor untuk mengetahui keputusan darah anda? Jantung anda akan berdegup kencang, nafas turun naik, fikiran anda mungkin berkecamuk kerisauan. Aku percaya doktor zaman sekarang lebih professional dan lebih terbuka dalam menceritakan status keputusan kesihatan seseorang pesakit. Tak lagi seperti doktor …