free web stats
menyusu bayi

5 Makanan Yang Perlu Dielakkan Ketika Menyusukan Bayi

Jika anda seorang ibu yang menyusukan bayi dan merasa hairan bayi anda selalu tidak sihat dan seringkali mengalami masalah sakit perut, jawapanya mungkin pada diri anda sendiri. Apa yang anda makan sebagai diet harian? Hal ini kerana bayi anda bergantung sepenuhnya kepada susu ibu bagi memenuhi keperluan pemakanannya, terutama sekali dalam beberapa bulan pertama kehidupannya. …

5 Makanan Yang Perlu Dielakkan Ketika Menyusukan Bayi Read More »

salam browser

Salam Browser : Lindungi Privasi Diri Dalam Talian

Dalam dunia siber online ni memang ‘best’ sebab ia  sudah enjadikan dunia lebih kecil. Apa yang kita perlu buat hanya melalui sentuhan di hujung jari saja. Klik sana klik sini, taip-taip, cari-cari terus jumpa apa-apa maklumat yang dikehendaki oleh kita. Namun, internet boleh menjadi sebuah medan di mana anda ditipu, dipermainkan atau dibuli. Dunia dalam …

Salam Browser : Lindungi Privasi Diri Dalam Talian Read More »

kolesterol tinggi

Berbahayakah Kolesterol Tinggi?

Sememangnya ramai yang mengetahui bahawa mempunyai paras kolesterol yang melebihi normal adalah berbahaya. Kolesterol secara amnya adalah bahan berlemak di dalam badan. Ia diperlukan oleh badan untuk jalani kehidupan seharian. Kebanyak kolesterol dibentuk oleh badan kita sendiri seperti hati. Sebahagian lagi didapati daripada makanan yang kita makan. Kolesterol diperlukan untuk menghasilkan hormon dan vitamin D …

Berbahayakah Kolesterol Tinggi? Read More »

tekanan darah rendah

Tekanan Darah Rendah Bahaya Kepada Ibu Hamil?

Kadang-kadang atau selalu, wanita yang hamil mengalami tanda-tanda seperti keletihan, rasa nak pitam apabila bangun dengan cepat dari tempat duduk, atau dari keadaan baring untuk duduk. Ada juga yang mengalami rasa pitam apabila ingin bangun dari tidur walhal sudah tidur. Ini adalah normal. Walau bagaimanapun, jika sering mengalami tanda-tanda tekanan rendah, dibimbangi akan mendatangkan kesan …

Tekanan Darah Rendah Bahaya Kepada Ibu Hamil? Read More »

wang hantaran perkahwinan

Tips Bakal Pengantin Wang Hantaran Perkahwinan

Pada entri Kurangkan Kos Perkahwinan aku ada cakap yang aku akan berkongsi mengenai wang hantaran perkahwinan yang bersesuaian daripada pihak pengantin lelaki kepada pihak pengantin perempuan. Oleh itu, di sini aku ingin berkongsi bersama anda sedikit mengenai wang hantaran perkahwinan yang ideal supaya pasangan pengantin tidak akan hidup dalam keadaan berhutang selepas berkahwin. Jangan Minta …

Tips Bakal Pengantin Wang Hantaran Perkahwinan Read More »

lelaki meluat

25 Ciri-Ciri Perempuan Membuatkan Lelaki Meluat

Tengok ini memang ditujukan khas kepada para gadis-gadis dan perempuan-perempuan kat luar sana tu yang sering membuatkan lelaki meluat nak tengok. Tetapi kami sebagai kaum lelaki terpaksa juga la tengok sebab korang je yang melakukan perangai pelik-pelik.. Apa dia jenis dan ciri-cirinya jom kita baca ceritanya di bawah ini.. 1. Berambut perang.. Tak pun rambut …

25 Ciri-Ciri Perempuan Membuatkan Lelaki Meluat Read More »

Varicella zoster

Punca Symptoms Penyakit Kayap

Penyakit Kayap disebabkan oleh virus Varicella-zoster – virus yang sama yang menyebabkan cacar air (chickenpox). Sesiapa yang mempunyai cacar air (chickenpox) boleh mengalami penyakit kayap. Selepas anda pulih daripada cacar air, virus boleh memasuki sistem saraf anda dan terletak tidak aktif selama bertahun-tahun lamanya. Akhirnya, ia boleh mengaktifkan semula dan bergerak sepanjang laluan saraf ke …

Punca Symptoms Penyakit Kayap Read More »

bayi baru lahir

10 Pantang Larang Menjaga Bayi Baru Lahir

Anak merupakan rezeki yang di anugerahkan oleh Allah SWT kepada pasangan yang berkahwin sebagai tanda penguat ikatan kasih sayang di dalam rumahtangga. Anak adalah amanah yang diberikan oleh Allah kepada ibu bapa untuk menjaga dan mendidiknya. Lahirnya bayi membuatkan ibu bapa cukup teruja. Di dalam keterujaan itu terdapat beberapa perkara yang perlu diambil perhatian sebagai …

10 Pantang Larang Menjaga Bayi Baru Lahir Read More »