free
web stats
Show Posts in

Parking OKU Selalu Sangat Kena Ceroboh

Parking OKU disediakan bukan untuk golongan-golongan kurang upaya. Memang Parking OKU ni selalu sangat diceroboh orang-orang yang sempurna sifat ni. Bukan benda baru. Tapi dah lama dah. Tak percaya jom tengok gambar-gambar kat bawah ni. Sayang seribu kali sayang. Kereta mahal tapi otak miskin. Aku cuba untuk bersangka …

Dihalang oleh Polis Semasa Memandu? 5 Petua Menjaga Diri

Jika terdapat suatu hari di mana anda sangat ‘bernasib baik’, bertemu abang polis yang memberhentikan anda dan minta anda untuk menurunkan cermin tingkap kereta dan bercakap; anda mungkin akan berasa gementar, kan? Rasa tiada yang menginginkan pengalaman yang ‘berharga’ seperti ini. Jika suatu hari nanti, andalah watak utama …

Simpan RM500 dapat RM500 Banyaknya faedah di sebalik SSPN!

Adakah anda mempunyai kanak-kanak yang berumur 7 hingga 12? Jika ya, maka anda boleh membuat pertimbangan untuk memohon dan membuka akaun Skim Simpanan SSPN. Kadar dividen SSPN pada tahun 2017 adalah 4%, kadar ini adalah lebih tinggi berbanding dengan skim simpanan tetap atau FD. Selain itu, SSPN turut …

7 Kereta Automatik Yang Menawarkan Ansuran Bulanan Kurang Dari RM500!

Setelah keluar dari menara gading, kebanyakan orang muda perlukan kereta untuk dijadikan alat perjalanan. Namun, dengan kadar gaji yang rendah, banyak aspek yang perlu dipertimbangkan oleh mereka. Diketepikan faktor aksesori dan prestasi kereta, kebanyakan yang akan berfikir untuk membeli kereta transmisi automatik (AT), jika pemanduan dibuat dalam kawasan …

Antibiotik. Adakah Kita Benar Faham Fungsi Dan Kesannya?

Assalamualaikum dan selamat pagi semua. Alhamdulillah. Aku kembali lagi bersiaran kat sini. Hari ni tak ada yang banyak nak aku ceritakan kecuali beberapa fakta yang aku baru ketahui semalam. Semalam aku lepak dengan seorang pengusaha farmasi yang agak berpengalaman dalam bidang perubatan moden ni. Semua jenis ubat dia …