Show Posts in

Solat Lewat Kerana Bola Sepak

Macam-macam karenah manusia ni kalau kita perati. Kalau nak ajak pergi surau, dia punya alasan ada 8000. Tapi, kalau pergi stadium laju dia lain macam. Rasanya, kalau dah nazak pun mungkin sanggup pergi. Okay, okay. Mesti orang yang kaki pergi stadium tengok bola akan maki hamun bila baca …

Ambil Peluang Melakukan Ibadah Qurban Kambing Di Mekah

Ibadah Qurban sememangnya kita sudah sedia maklum, salah satu bentuk ibadah yang sangat mulia di sisi agama Islam. Pada yang masih tidak faham fadhilat melakukan Qurban, mungkin sudah sampai masanya untuk anda sama-sama mengambil berat berkenaan ibadah ini. Ada sesetengah kita anggap, ibadah qurban ini hanya untuk orang …

No More Akademi Fantasia, Please!

Saya rasa, Astro mungkin boleh tamatkan saja Akademi Fantasia selepas ini. Maksudnya, tidak perlu ada Akademi Fantasia 9 untuk tahun akan datang. Tiada kualiti pun yang ada pada bakat Akademi Fantasia sejak dulu. Kalau ada pun, tidak segah mana. Hangat-hangat tahi ayam saja. Kot lah. Rasanya, semua dah …

Program Tempahan Qurban Secara Online Sudah Bermula

Assalamualaikum, kepada Muslimin dan Muslimat mesti dah sedia maklum kan yang kita akan sambut Hari Raya Haji tak lama lagi. Dah puas beraya sakan, sekarang dah sampai masa untuk kita fokus dengan ibadah seterusnya iaitu melakukan ibadah qurban. Sebelum ni pun, saya dah banyak juga berkongsi berkenaan PROGRAM …

Tenangnya Keluarga Mangsa Pesawat MH17

Sudah kecoh isu pesawat MH17 yang terhempas selepas dikatakan ditembak semalam. Walaupun tiada ahli keluarga yang terlibat dalam insiden tragik ni, tapi sebagai manusia mestilah saya pun sedih dan terkesan juga. Sama macam anda semua. Kita semua ada hati. Setiap jam saya tonton berita terkini dekat tv. Paling …