free
web stats
Show Posts in

Durian Batu Kurau Memang Sedap

Aku ni bukanlah peminat durian mahupun hantu durian. Tapi baru-baru ni aku balik kampung, Pak Ngah aku belikan durian Batu Kurau. Antara durian asli dan durian kampung yang memang dikatakan sedap. Aku ni buta durian. Tak tau pun apa yang dikatakan sedap tu. Jadi, disebabkan jiwa remaja aku …

Apa Perlu Dibuat Bila Kucing Terkena Demam Kuning

Kucing pun macam kita juga. Ada masa dia sihat dan ada masa dia sakit. Sakit dia pun lebih kurang sakit manusia juga. Ada yang terkena kucing demam kuning, ada yang terkena batu karang, ada yang terkena serangan strok dan ada yang terkena serangan jantung. Jangan pula korang gelak …

Cendol Bakar Kuala Selangor Terbaik

Selama bertahun-tahun aku dengar nama Cendol Bakar Kuala Selangor yang dikatakan terbaik Delicious terhangat dipasaran, akhirnya dua bulan lepas aku telah pun menjejakkan kaki aku sendiri ke sana. Kebetulan aku ada kursus CIDB kat Kuala Selangor. Jadi, dalam perjalanan balik tu, aku dengan Officemate singgah sebentar kat Cendol …

Apa Perlu Dilakukan Bila Tayar Motor Bengkak

Ada tak antara korang yang pernah mengalami masalah tayar motor bengkak masa tengah macho merempit kat atas Highway? Aku rasa mesti ramai yang alami masalah ni. Sebab ni penyakit keturunan. Eh. Ni adalah perkara yang biasa akan kita alami bagi penunggang motor mahupun pemandu kereta. Aku baru-baru ni …