free
web stats

Pelbagai

pakai shawl

5 Perkara Asas Tentang Cara Pakai Shawl

Sebelum anda melangkah lebih jauh dalam menguasai teknik dan cara pakai shawl yang semakin pelbagai dewasa ini, anda perlu tahu dan faham asasnya terlebih dahulu. Setelah mengetahui dan memahami setiap peranan yang dimainkan perkara asas ini, anda akan menjadi lebih kreatif dan tidak lagi perlu bergantung sepenuhnya kepada tutorial daripada rakan-rakan, saudara-mara anda atau daripada …

5 Perkara Asas Tentang Cara Pakai Shawl Read More »

bisnes cina

Kenapa Orang Melayu Tidak Ikut Cara Orang Cina Berniaga?

Mungkin agak sensitif bila baca tajuk di atas tapi janganlah anda rasa risau sangat. Sebab saya akan cuba menaip artikel ini dengan cara yang paling beradab. Tidak dapat dinafikan bahawa cara orang cina berniaga adalah banyak bezanya dengan cara orang melayu, kalau anda perasanlah. Setuju tak kalau saya katakan cara orang cina berniaga yang berkonsepkan …

Kenapa Orang Melayu Tidak Ikut Cara Orang Cina Berniaga? Read More »

Pegawai Penguatkuasa Gred KP41

Temuduga Pegawai Penguatkuasa N41 dan Peperiksaan Arkib S41

Pengalaman temuduga Pengawai Penguatkuasa N41 memang 1 pengalaman yang agak nightmare pernah saya lalui. Why? Sebab itulah kali pertama saya ditemuduga sendiri oleh pihak SPA. Haruslah nightmare! Sebenarnya saya macam ala-ala terpaksa juga untuk cuba apply pengawai penguatkuasa N41 ni. hahaha! Ikutkan memang tak nak pun sebab malaslah bab nak kena transfer negeri ni. Kalau …

Temuduga Pegawai Penguatkuasa N41 dan Peperiksaan Arkib S41 Read More »

hidup baru tahun 2013

Beginilah Cara Hidup Untuk Tahun 2013

Tahun 2013 sudah jejak 31 hari nampaknya sampai hari ini. Pejam celik, pejam celik. Cepat betul masa berlalu sekarang kan? Semalam, pelajar jurusan agama dah selamat dah dapat keputusan peperiksaan Sijil Tinggi Agama Malaysia (STAM). Kita? Dah dapat keputusan apa? hahahaha! Lawak hambar. Sambung, sebelum tu saya mulakan dengan mengucapkan Segala Puji bagi Allah. Selawat …

Beginilah Cara Hidup Untuk Tahun 2013 Read More »