free
web stats

Pelbagai

pemakai cermin mata

9 Tips Untuk Pemakai Cermin Mata

Orang yang memakai cermin mata selalunya menghadapi masalah yang tidak dihadapi oleh mereka yang memiliki penglihatan sempurna. Contohnya masalah cermin berkabus, berminyak dan penglihatan yang kabur apabila sedang mandi. Walaupun cermin mata mempunyai manfaat tetapi ia juga boleh menjadi beban kepada kehidupan harian si pemakainya. Ya, memang leceh.. Dengan penjagaan yang baik, hayat cermin mata …

9 Tips Untuk Pemakai Cermin Mata Read More »

menyusu bayi

5 Makanan Yang Perlu Dielakkan Ketika Menyusukan Bayi

Jika anda seorang ibu yang menyusukan bayi dan merasa hairan bayi anda selalu tidak sihat dan seringkali mengalami masalah sakit perut, jawapanya mungkin pada diri anda sendiri. Apa yang anda makan sebagai diet harian? Hal ini kerana bayi anda bergantung sepenuhnya kepada susu ibu bagi memenuhi keperluan pemakanannya, terutama sekali dalam beberapa bulan pertama kehidupannya. …

5 Makanan Yang Perlu Dielakkan Ketika Menyusukan Bayi Read More »

wang hantaran perkahwinan

Tips Bakal Pengantin Wang Hantaran Perkahwinan

Pada entri Kurangkan Kos Perkahwinan aku ada cakap yang aku akan berkongsi mengenai wang hantaran perkahwinan yang bersesuaian daripada pihak pengantin lelaki kepada pihak pengantin perempuan. Oleh itu, di sini aku ingin berkongsi bersama anda sedikit mengenai wang hantaran perkahwinan yang ideal supaya pasangan pengantin tidak akan hidup dalam keadaan berhutang selepas berkahwin. Wang hantaran …

Tips Bakal Pengantin Wang Hantaran Perkahwinan Read More »

lelaki meluat

25 Ciri-Ciri Perempuan Membuatkan Lelaki Meluat

Tengok ini memang ditujukan khas kepada para gadis-gadis dan perempuan-perempuan kat luar sana tu yang sering membuatkan lelaki meluat nak tengok. Tetapi kami sebagai kaum lelaki terpaksa juga la tengok sebab korang je yang melakukan perangai pelik-pelik.. Apa dia jenis dan ciri-cirinya jom kita baca ceritanya di bawah ini.. 1. Berambut perang.. Tak pun rambut …

25 Ciri-Ciri Perempuan Membuatkan Lelaki Meluat Read More »

bayi baru lahir

10 Pantang Larang Menjaga Bayi Baru Lahir

Anak merupakan rezeki yang di anugerahkan oleh Allah SWT kepada pasangan yang berkahwin sebagai tanda penguat ikatan kasih sayang di dalam rumahtangga. Anak adalah amanah yang diberikan oleh Allah kepada ibu bapa untuk menjaga dan mendidiknya. Lahirnya bayi membuatkan ibu bapa cukup teruja. Di dalam keterujaan itu terdapat beberapa perkara yang perlu diambil perhatian sebagai …

10 Pantang Larang Menjaga Bayi Baru Lahir Read More »

berkahwin

14 Tips Bakal Pengantin Kurangkan Kos Perkahwinan

Aku percaya ramai orang di luar sana yang nak berkahwin mesti mengeluarkan modal yang besar kerana ingin mengikut trend masa kini yang semakin hari semakin merapu. Ada juga yang berkahwin menggunakan modal yang besar untuk melawan jiran tetangganya yang membuat majlis yang besar sedangkan dirinya tidak mampu untuk melakukan sedemikian rupa. Jarang untuk berjumpa dengan …

14 Tips Bakal Pengantin Kurangkan Kos Perkahwinan Read More »

renew passport online

Langkah Mengemaskini Malaysia Passport Atas Talian

Sekiranya pasport anda sudah tamat tempoh dan kena diperbaharui, tetapi anda tiada masa pergi buat di pejabat imigresen atau anda takut dengan penghabisan masa untuk beratur di baris yang panjang dan rebut nombor yang terhad setiap hari, sekarang ada satu berita baik yang saya nak cerita sama anda. Sekarang sudah boleh anda memperbaharui pasport anda …

Langkah Mengemaskini Malaysia Passport Atas Talian Read More »

boneka

Anak Menjadi Boneka

Mungkin kasar bunyi tajuk artikel ini. Tetapi saya tidak berniat untuk menyakitkan hati sesiapa, sebaliknya lebih kepada membetulkan sedikit kesilapan ibu bapa yang terlepas pandang dalam mendidik anak-anak mereka. Anak menjadi boneka ialah anak menjadi alat kepada ibu bapa bagi mencapai kejayaan dan kehendak mereka dan bukan kejayaan dan kehendak anak mereka. Itu yang saya …

Anak Menjadi Boneka Read More »