free
web stats

Category: Pelbagai

Show Posts in

Dengan Aplikasi Ini, Anda Tidak Perlu Beli Kupon Parkir Di Selangor Lagi !

Apabila kita mengunjungi dan parkir dalam tempat di bawah pentadbiran kerajaan tempatan yang berbeza, kita perlu sediakan kupon parkir yang berbeza dan ini merupakan perkara yang menyusahkan! Akan tetapi, dengan perkembangan teknologi yang makin canggih pada zaman ini, Kerajaan Selangor akan memperkenalkan sebuah aplikasi yang baharu untuk pembelian …

Gayakannya Mengikut Umur Anda: 20an

Gaya pemakaian mencerminkan keperibadian seseorang lelaki. Bagaimana hentam kromo pakaian yang melekat di badan lelaki itu, begitu jugalah dirinya. Memang fesyen itu subjektif, tapi biarlah kena pada tempatnya. Ketepatan gaya yang berpadanan dengan umur juga adalah perkara yang penting. Takkan lah lelaki yang umur belasan tahun nak pakai …

Umur lewat 30-an? Sudah matang?

Kita sering mendengar frasa.. “Kematangan itu hadir dengan umur..” Sejauh mana benarnya kenyataan ini? Adakah lebih berumur bermaksud kita lebih matang kerana banyak pengalaman? Adakah pengalaman itu kayu ukur yang baik untuk menunjukkan tahap matang akal seseorang? Masa terus berjalan, sedar atau tidak, suka atau tidak, usia kita …

9 Tips Untuk Pemakai Cermin Mata

Orang yang memakai cermin mata selalunya menghadapi masalah yang tidak dihadapi mereka yang memiliki penglihatan sempurna. Contohnya masalah cermin berkabus, berminyak dan penglihatan yang kabur apabila sedang mandi. Walaupun cermin mata mempunyai manfaat tetapi ia juga boleh menjadi beban kepada kehidupan harian si pemakainya. Ya, memang leceh.. Dengan …

5 Makanan Yang Perlu Dielakkan Ketika Menyusukan Bayi

Jika anda seorang ibu yang menyusukan bayi dan merasa hairan bayi anda selalu tidak sihat dan seringkali mengalami masalah sakit perut, jawapanya mungkin pada diri anda sendiri. Apa yang anda makan sebagai diet harian? Hal ini kerana bayi anda bergantung sepenuhnya kepada susu ibu bagi memenuhi keperluan pemakanannya, …

Tips Bakal Pengantin Wang Hantaran Perkahwinan

Pada entri Kurangkan Kos Perkahwinan aku ada cakap yang aku akan berkongsi mengenai wang hantaran perkahwinan yang bersesuaian daripada pihak pengantin lelaki kepada pihak pengantin perempuan. Oleh itu, kat sini aku nak kongsi la sedikit mengenai wang hantaran perkahwinan yang ideal supaya pasangan pengantin tidak hidup dalam keadaan …

25 Ciri-Ciri Perempuan Membuatkan Lelaki Meluat

Tengok ini memang ditujukan khas kepada para gadis-gadis dan perempuan-perempuan kat luar sana tu yang sering membuatkan lelaki meluat nak tengok. Tetapi kami sebagai kaum lelaki terpaksa juga la tengok sebab korang je yang melakukan perangai pelik-pelik.. Apa dia jenis dan ciri-cirinya jom kita baca ceritanya di bawah …

10 Pantang Larang Menjaga Bayi Baru Lahir

Anak merupakan rezeki yang di anugerahkan oleh Allah SWT kepada pasangan yang berkahwin sebagai tanda penguat ikatan kasih sayang di dalam rumahtangga. Anak adalah amanah yang diberikan oleh Allah kepada ibu bapa untuk menjaga dan mendidiknya. Lahirnya bayi membuatkan ibu bapa cukup teruja. Di dalam keterujaan itu terdapat …

14 Tips Bakal Pengantin Kurangkan Kos Perkahwinan

Aku percaya ramai orang di luar sana yang nak berkahwin mesti mengeluarkan modal yang besar kerana ingin mengikut trend masa kini yang semakin hari semakin merapu. Ada juga yang berkahwin menggunakan modal yang besar untuk melawan jiran tetangganya yang membuat majlis yang besar sedangkan dirinya tidak mampu untuk …

Bagaimana Saya Menghadapi Sesuatu Ujian Atau Masalah

Setiap orang ada masalah masing-masing. Allah dah tetapkan bahagian untuk setiap hamba Dia. Si A dapat begini, Si B pula dapat begitu. Allah sendiri sudah nyatakan perkara ini secara jelas di dalam Quran. Bahkan Dia memberi jaminan yang jelas kepada hambanya agar kita tidak berputus asa dari rahmat-Nya. …