free
web stats

Category: Kehidupan

Show Posts in

Dengan Aplikasi Ini, Anda Tidak Perlu Beli Kupon Parkir Di Selangor Lagi !

Apabila kita mengunjungi dan parkir dalam tempat di bawah pentadbiran kerajaan tempatan yang berbeza, kita perlu sediakan kupon parkir yang berbeza dan ini merupakan perkara yang menyusahkan! Akan tetapi, dengan perkembangan teknologi yang makin canggih pada zaman ini, Kerajaan Selangor akan memperkenalkan sebuah aplikasi yang baharu untuk pembelian …

Umur lewat 30-an? Sudah matang?

Kita sering mendengar frasa.. “Kematangan itu hadir dengan umur..” Sejauh mana benarnya kenyataan ini? Adakah lebih berumur bermaksud kita lebih matang kerana banyak pengalaman? Adakah pengalaman itu kayu ukur yang baik untuk menunjukkan tahap matang akal seseorang? Masa terus berjalan, sedar atau tidak, suka atau tidak, usia kita …

9 Tips Untuk Pemakai Cermin Mata

Orang yang memakai cermin mata selalunya menghadapi masalah yang tidak dihadapi mereka yang memiliki penglihatan sempurna. Contohnya masalah cermin berkabus, berminyak dan penglihatan yang kabur apabila sedang mandi. Walaupun cermin mata mempunyai manfaat tetapi ia juga boleh menjadi beban kepada kehidupan harian si pemakainya. Ya, memang leceh.. Dengan …

Tips Bakal Pengantin Wang Hantaran Perkahwinan

Pada entri Kurangkan Kos Perkahwinan aku ada cakap yang aku akan berkongsi mengenai wang hantaran perkahwinan yang bersesuaian daripada pihak pengantin lelaki kepada pihak pengantin perempuan. Oleh itu, kat sini aku nak kongsi la sedikit mengenai wang hantaran perkahwinan yang ideal supaya pasangan pengantin tidak hidup dalam keadaan …

25 Ciri-Ciri Perempuan Membuatkan Lelaki Meluat

Tengok ini memang ditujukan khas kepada para gadis-gadis dan perempuan-perempuan kat luar sana tu yang sering membuatkan lelaki meluat nak tengok. Tetapi kami sebagai kaum lelaki terpaksa juga la tengok sebab korang je yang melakukan perangai pelik-pelik.. Apa dia jenis dan ciri-cirinya jom kita baca ceritanya di bawah …

14 Tips Bakal Pengantin Kurangkan Kos Perkahwinan

Aku percaya ramai orang di luar sana yang nak berkahwin mesti mengeluarkan modal yang besar kerana ingin mengikut trend masa kini yang semakin hari semakin merapu. Ada juga yang berkahwin menggunakan modal yang besar untuk melawan jiran tetangganya yang membuat majlis yang besar sedangkan dirinya tidak mampu untuk …

Bagaimana Saya Menghadapi Sesuatu Ujian Atau Masalah

Setiap orang ada masalah masing-masing. Allah dah tetapkan bahagian untuk setiap hamba Dia. Si A dapat begini, Si B pula dapat begitu. Allah sendiri sudah nyatakan perkara ini secara jelas di dalam Quran. Bahkan Dia memberi jaminan yang jelas kepada hambanya agar kita tidak berputus asa dari rahmat-Nya. …

Langkah Mengemaskini Malaysia Passport Atas Talian

Jangan buang masa beratur di kaunter! Hanyalah beberapa langkah yang senang. Sekarang ini, kami mendapati kemaskini pasportboleh dibuat atas talian, tetapi bagaimanakah anda hendaklah dijalankan? Dengan ini, saya berkongsi dengan anda langkah-langkah dan kadar bayarannya. Jabatan Imigresen Malaysia telah melaksanakan sistem pembaharuan passport dengan atas talian sejak September …

Anak Menjadi Boneka

Mungkin kasar bunyi tajuk artikel ini. Tetapi saya tidak berniat untuk menyakitkan hati sesiapa, sebaliknya lebih kepada membetulkan sedikit kesilapan ibu bapa yang terlepas pandang dalam mendidik anak-anak mereka. Anak menjadi boneka ialah anak menjadi alat kepada ibu bapa bagi mencapai kejayaan dan kehendak mereka dan bukan kejayaan …

Bersedekah Untuk Penuhi Segala Hajat

Kenyataan tersebut memang ada kebenarannya. Kebetulan pula dalam bulan Ramadan yang mubarak ini adalah masa terbaik untuk melipatgandakan sedekah kita. In shaa Allah dengan niat yang lurus dan semata-mata kerana Allah sudah pasti sedekah itu sebagai medium terbaik untuk memenuhi segala hajat. Saya beberapa kali mengikuti kuliah Youtube …