free
web stats

Category: Kewangan

Show Posts in

Harga Duit Syiling Lama Malaysia

Berapakah nilai harga duit syiling lama Malaysia? Adakah duit syiling lama bernilai dan berbaloi dimiliki? Ikuti kupasan pendapat melalui artikel di bawah. Mungkin sesuatu yang anda rasakan ianya bernilai kepada anda sebaliknya merupakan sesuatu yang tidak berbaloi pada kebanyakan orang lain. Selalunya, kita meletakkan nilai ke atas barangan …

Perkhidmatan Cuci Rumah

Kenapa anda perlukan perkhidmatan cuci rumah untuk kediaman anda? Melalui artikel ini saya akan kongsikan kepada para pembaca maklumat penting dalam memilih perkhidmatan mencuci rumah untuk isi rumah dan bagaimana untuk mendapatkan servis yang terbaik. Perkhidmatan cuci rumah selalunya dijalankan oleh profesional yang tugas mereka menguruskan aktiviti pembersihan …

Perniagaan Yang Menguntungkan

Bagaimana cara membina perniagaan yang paling menguntungkan pada masa sekarang? Sebagai usahawan pemula untuk mencipta satu perniagaan menguntungkan, anda perlu lebih berhati-hati sebelum melabur untuk perniagaan dengan melakukan lebih ‘kerja rumah’ atau kajian mengenai peniagaan tersebut sebelum memulakan pelaburan ke atasnya. Tahukah anda, kebanyakan usahawan memulakan perniagaan mereka …

Cara Semak Baki Akaun CIMB Online

Sebelum ini saya ada kongsikan kepada anda cara bagaimana untuk semak atau cek baki akaun Maybank, kali ini saya akan kongsikan pula tips yang sama cuma berbeza platform bank iaitu CIMB. Kepada anda baru membuka akaun bank, anda tidak boleh terus untuk membuat semakan baki duit secara online …

Boleh Kaya Ke Menabung Dengan 3 Tabung Ni?

Hobi saya daripada dulu lagi, suka memerhatikan tingkah laku orang sekeliling. Kadang-kadang, saya boleh duduk berejam dekat sesuatu tempat tanpa berbuat apa-apa kecuali MEMERHATI! Yes, memang itu hobi saya. Buang masa? Tak juga. Saya bukan perhati kosong. Saya nak belajar tentang hidup. Bila di negeri kelahiran saya, Johor …

Pantas Seru Rezeki RM20 Dibalas RM200

Pantas Seru Rezeki RM 20 Dibalas RM200 ini adalah artikel berdasarkan kisah benar dan sedikit pun saya tidak menambah atau kurangkan jalan ceritanya. Ok, tipu. Adalah saya ubah-ubah sikit seperti nama si polan untuk artikel Pantas Seru Rezeki ni untuk jaga hati orang. Ini cerita lama sebenarnya. Masa …

Cara Beli Rumah Lelong Masa Kini

Pada masa dulu, apabila saya masih berada di masa kecil-kecil, saya selalu juga dengar perkataan “lelong” tapi saya langsung tak peduli perkataan ini dan tak pernah nak ambil tahu. Bila dah jadi dewasa dan besar panjang macam ini, rasanya nak atau tak kena ambil tahu jugak. Mana tahu, …

Sumber Pendapatan Selepas Bersara

Pernah tak anda terfikir satu hari nanti, bila sudah sampai waktunya anda perlu bersara daripada pekerjaan anda sekarang ataupun anda memang terpaksa bersara awal dari masa yang diberikan oleh majikan anda? Agak-agak, apakah sumber pendapatan selepas bersara anda? Ada kerja, adalah duit untuk belanja seharian. Kalau dah tak …

Kerja Sambilan Buat Duit Dengan Menulis

Dah masuk bulan Ogos 2017 dan masih lagi ada orang yang susah nak percaya tentang mitos BOLEH BUAT DUIT ONLINE ni rupanya. Macam mana tu? Masih ada lagi yang bertanya pada saya soalan: betul ke ada kerja sambilan buat duit dengan menulis? betul ke program jobdirumah tu boleh …

Tugasan Mudah Dengan Program Jobdirumah

Program Jobdirumah datang lagi. Haah dah macam program main-main pula bunyinya ya? Ok taklah, kenapa ramai sangat yang takut nak libatkan diri dengan program yang bukan seorang dua sudah sertai tapi dah ramai. Anda boleh juga baca testimonial di laman web Program Jobdirumah. Soalan yang 1001 orang akan …