free
web stats

Category: Kesihatan

Show Posts in

Apa Perlu Dibuat Bila Kucing Terkena Demam Kuning

Kucing pun macam kita juga. Ada masa dia sihat dan ada masa dia sakit. Sakit dia pun lebih kurang sakit manusia juga. Ada yang terkena kucing demam kuning, ada yang terkena batu karang, ada yang terkena serangan strok dan ada yang terkena serangan jantung. Jangan pula korang gelak …

Antibiotik. Adakah Kita Benar Faham Fungsi Dan Kesannya?

Assalamualaikum dan selamat pagi semua. Alhamdulillah. Aku kembali lagi bersiaran kat sini. Hari ni tak ada yang banyak nak aku ceritakan kecuali beberapa fakta yang aku baru ketahui semalam. Semalam aku lepak dengan seorang pengusaha farmasi yang agak berpengalaman dalam bidang perubatan moden ni. Semua jenis ubat dia …

7 Klinik Pergigian Pilihan Utama Warga Shah Alam

Sakit gigi?! Tunggu apa lagi, pergilah ke klinik pergigian! Kalau anda baru tinggal di sekitar Shah Alam, dan masih mencari-cari klinik pergigian Shah Alam, ataupun mungkin sudah lama menetap di kawasan ini, tetapi kerana jarang mendapat sakit gigi, jadi tidak pasti klinik mana yang sesuai dengan citarasa dan …

Turun kan Paras Kolesterol Anda Tanpa Ubat Kolesterol

Apa perasaan anda apabila anda terpaksa berhadapan dengan doktor untuk mengetahui keputusan darah anda? Jantung anda akan berdegup kencang, nafas turun naik, fikiran anda mungkin berkecamuk kerisauan. Aku percaya doktor zaman sekarang lebih professional dan lebih terbuka dalam menceritakan status keputusan kesihatan seseorang pesakit. Tak lagi seperti doktor …

Rahsia Cantiknya Wanita

Bila ada wanita lintas didepan mata, wow…remang mata la memandang. Tambahan pula wanita tu berkulit putih gebu cantik la katakan ye. Bukan macam orang Afrika, bila wanita Afrika lalu pula ermm….masing-masing buat hal sendiri je. Ade ke lelaki melayu bercinta dengan wanita Afrika? Mungkin ade kot, tak tahu …

Di Sebalik Tabir Shaklee-Dr. Forest C. Shaklee

Kisah bagaimana seorang kanak-kanak yang begitu banyak dugaan diuji dengan penyakit turboculosis (batuk kering) dan apabila dewasa diuji dengan kanser. Shaklee sebenarnya diilhamkan oleh Dr. Forest C. Shaklee pada tahun 1956 yang mana pada ketika itu, beliau menubuhkan Shaklee Corporation. Beliau percaya, sains dan alam semulajadi jika digabungkan …

Berbahayakah Kolesterol Tinggi?

Sememangnya ramai yang mengetahui bahawa mempunyai paras kolesterol yang melebihi normal adalah berbahaya. Kolesterol secara amnya adalah bahan berlemak di dalam badan. Ia diperlukan oleh badan untuk jalani kehidupan seharian. Kebanyak kolesterol dibentuk oleh badan kita sendiri seperti hati. Sebahagian lagi didapati daripada makanan yang kita makan. Kolesterol …

Tekanan Darah Rendah Bahaya Kepada Ibu Hamil?

Kadang-kadang atau selalu, wanita yang hamil mengalami tanda-tanda seperti keletihan, rasa nak pitam apabila bangun dengan cepat dari tempat duduk, atau dari keadaan baring untuk duduk. Ada juga yang mengalami rasa pitam apabila ingin bangun dari tidur walhal sudah tidur. Ini adalah normal. Walau bagaimanapun, jika sering mengalami …

Punca Symptoms Penyakit Kayap

Penyakit Kayap disebabkan oleh virus Varicella-zoster – virus yang sama yang menyebabkan cacar air (chickenpox). Sesiapa yang mempunyai cacar air (chickenpox) boleh mengalami penyakit kayap. Selepas anda pulih daripada cacar air, virus boleh memasuki sistem saraf anda dan terletak tidak aktif selama bertahun-tahun lamanya. Akhirnya, ia boleh mengaktifkan …

100 Plus Mempunyai Fungsi Lain Jika Digandingkan Dengan Air Suam

Rupa-rupanya 100 Plus mempunyai fungsi lain jika digandingkan dengan air suam!Bolehlah penggunaan Panadol dikurangkan! Jika anda sakit kepala, janganlah terus makan Panadol! Minumlah 100 Plus dengan air suam,anda akan mendapati bahawa kombinasi ini membantu anda melegakan masalah ini. Cubalah, ianya sangat efektif! 100plus + air suam (Petua bagi …