free
web stats

Kereta

Antara YAMAHA Exciter 150, YAMAHA FZ150i Dan Jugak SUZUKI Belang 150R

Aku ni sebenarnya ada jugak teringin nak tukar motor baru. Bukan sebab apa, sebab motor aku ni dah lama sangat dah. Dah mula semput. Mana taknya, hari-hari redah Bukit Beruntung-KL, KL-Bukit Beruntung. Kalau naik unta ni, aku rasa dah nazak dah unta tu aku kerjakan. Dah nama Long Distance macam tu, tak mungkin aku bawak …

Antara YAMAHA Exciter 150, YAMAHA FZ150i Dan Jugak SUZUKI Belang 150R Read More »

kereta automatik

7 Kereta Automatik Yang Menawarkan Ansuran Bulanan Kurang Dari RM500!

Setelah keluar dari menara gading, kebanyakan orang muda perlukan kereta untuk dijadikan alat perjalanan. Namun, dengan kadar gaji yang rendah, banyak aspek yang perlu dipertimbangkan oleh mereka. Diketepikan faktor aksesori dan prestasi kereta, kebanyakan yang akan berfikir untuk membeli kereta transmisi automatik (AT), jika pemanduan dibuat dalam kawasan bandar atau metropolitan. Akan tetapi, kereta automatik …

7 Kereta Automatik Yang Menawarkan Ansuran Bulanan Kurang Dari RM500! Read More »

lesen memandu

Tiada Lagi Renew Lesen Memandu Malaysia Online?

Pada tahun 2018, di era globalisasi ini, di mana semua orang boleh mempunyai semua benda yang dihajati, memiliki lesen memandu Malaysia telah menjadi suatu kebiasaan dan juga keharusan dalam menjalani kehidupan seharian individu tanpa mengira usia, jantina, pangkat, mahupun kemampuan ekonomi masing-masing. Kalau tidak mampu kereta jenama BMW, kita ada pilihan jenama kereta buatan tempatan …

Tiada Lagi Renew Lesen Memandu Malaysia Online? Read More »

pemandu pelancong

10 Karakteristik Utama Pemandu Pelancong

Kerjaya sebagai pemandu pelancong amatlah menyeronokan selain dari dapat berjumpa dengan pelbagai jenis manusia dan lapisan masyarakat ia juga memberikan pengalaman menarik bagaimana untuk berinteraksi dengan mereka yang rata-ratanya datang dari serata dunia. Kita dapat lihat budaya mereka dan cara mereka tampak berbeza di panadangan kita masyarakat Malaysia. Namun, kerjaya sebagai pemandu pelancong tidak mudah …

10 Karakteristik Utama Pemandu Pelancong Read More »

kemalangan kereta

Pastikan Anda Tahu 8 Hal Selepas Kemalangan Kereta di Malaysia!

Jalan raya berbahaya, kadangkala bahkan kami sendiri hati-hati memandu juga tidak boleh mengelakkan beberapa perlanggaran ringan. Apabila kemalangan kereta yang terjadi sebenarnya tidak harus panik! Pastikan anda melakukan perkara-perkara yang berikut. Semasa di kemalangan kereta, anda harus bertenang dan melakukan berikutnya: 1) Ambilkan foto nombor plat lesen dan imej kerosakan kereta sendiri dan pelanggar yang …

Pastikan Anda Tahu 8 Hal Selepas Kemalangan Kereta di Malaysia! Read More »

servis sewa kereta

Servis Sewa Kereta Terbaik Di Kuala Lumpur

Purata rakyat di Malaysia mempunyai kenderaan sendiri. Tetapi apabila kita ke satu-satu destinasi, kita rasa malas untuk memandu jauh lebih-lebih lagi yang duduk di luar bandar. Masalah utama adalah duit minyak, tol, tidak mahir dengan jalan dan sebagainya. Masih ramai yang suka menyewa kereta apabila sampai ke satu destinasi atau negeri. Saya juga ketika bercuti …

Servis Sewa Kereta Terbaik Di Kuala Lumpur Read More »

kereta terpakai

7 Tips Beli Kereta Terpakai

Bagaimana cara membeli kereta terpakai? Perkongsian mengenai panduan membeli kereta terpakai (used car buying tips). Kereta terpakai atau lebih popular dengan sebutan kereta second hand seringkali menjadi pilihan kerana harganya jauh lebih murah daripada kereta baru. Benar atau tidak, kereta baru jika hari ini anda beli dengan harga 20K, esoknya jika anda ingin jual anda …

7 Tips Beli Kereta Terpakai Read More »

tukar nama kereta

Cara Tukar Nama Kereta di Malaysia

Ketahui prosedur dan proses tukar nama kereta dan hakmilik kenderaan melalui perkongsian artikel di bawah. Bagaimana cara nak tukar nama kereta anda? Sebelum saya teruskan perkongsian macamana caranya, benarkan saya untuk beritahu anda bahawa Seksyen 13 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 menegaskan bahawa pemandu dikehendaki membuat pemindahan kenderaan dalam tempoh 7 hari selepas membeli atau …

Cara Tukar Nama Kereta di Malaysia Read More »

tinted kereta

Harga Tinted Kereta di Pasaran Malaysia

Tahukah anda harga tinted cermin kereta di Malaysia antara yang termurah dan terbaik setanding dengan keluaran luar negara. Tinted kereta kini telah menjadi satu ikutan yang sangat popular di Malaysia, hal ini kerana selain mengurangkan kepanasan pancaran matahari ia juga menjadi alternatif yang murah menggantikan penggunaan penyaman udara secara berlebihan. Percaya atau tidak, pernah satu …

Harga Tinted Kereta di Pasaran Malaysia Read More »