Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

Category: Jalan Makan

Show Posts in

Santai dan Jalan-jalan di Paris

Ketika saya pergi berjalan-jalan di Paris dalam akhir bulan Mac yang lepas masa yang lama dalam perjalanan peribadi, tetapi berbagai-bagai perubahan yang boleh saya lihat di sini. Antara yang saya perhatikan adalah penduduk di sini amat memandang serius mengenai masalah kesihatan dan alam sekitar di tempat tinggal mereka. …

Selamatkan Bandaraya Kuching Daripada Pesalah Trafik

Terima kasih diucapkan kepada semua yang sudi menjadi tulang belakang kepada blog tidak seadaanya ini. Sepanjang berblog inilah kali pertama saya menerima beberapa email yang memuji perjuangan memartabatkan bahasa kebangsaan kita. Syukur Alhamdulillah, ada pihak membuka mata melihat hasil tulisan saya yang tidak seberapa ini. Pujian melangit itu …

Pengalaman Berkunjung ke Negara Jepun

Tiket Sightseeing Untuk Sehari di Tokyo Semalam aku redah Tokyo dengan hanya tanya kat pakcik google dan sedikit panduan dari rakan sekerja aku dari Jepun. Matlamat aku adalah untuk cover 4 tempat iaitu Shibuya,Akasuka,Tokyo Skytree dan Akihabara dalam masa sehari. Oleh yang demikian dengan bertanyakan sedikit maklumat dari …

45 Tempat Menarik di Penang

Pulau Pinang adalah sebuah pulau yang kaya dengan warisan Cina. Ia mempunyai pelbagai kuil, muzium, hutan terpelihara, dan pantai yang indah yang membuat perjalanan di sini lebih berharga. Selain daripada pulau ini dikatakan sebagai modal makanan tidak rasmi di negara ini, dan tidak hairanlah bahawa pelancongan memainkan peranan …

10 Tempat Menarik di Janda Baik

Janda Baik merupakan satu tempat yang terletak di tebing hutan hujan yang tebal di Pahang. Kampung yang tenang ini merupakan permata tersembunyi bagi mereka yang mencari tempat percutian dari kehidupan yang sibuk di bandar. Walau bagaimanapun, anda mungkin tertanya-tanya apa yang boleh anda buat di sana? Apa yang …

Jangan Makan Aiskrim, Nanti Kamu Demam!

Semasa saya masih kecil, saya mempunyai persoalan kasar yang ada dalam fikiran saya, dan salah satu daripadanya adalah pesanan ibu kepada saya. “jangan makan ais krim sayang, nanti akan demam”. “jangan beli ais krim tau! Nanti akan batuk” Berulang-ulang kali, sehingga ada masa saya dah boleh agak apa …

Menu Diet Artis Korea Yang Confirm Menguruskan

Salam all. Hari ini apabila saya tengah duduk dan browse dengan laptop saya ke hulu ke hilir dengan keywords Menu diet, tiba-tiba boleh pulak tersesat masuk ke dalam salah satu blog Korea. Ingatkan lepas ni bolehlah duduk pasang badan macam artis K-Pop nun. Tapi bila saya tenung-tenungkan balik …

Durian Batu Kurau Memang Sedap

Aku ni bukanlah peminat durian mahupun hantu durian. Tapi baru-baru ni aku balik kampung, Pak Ngah aku belikan durian Batu Kurau. Antara durian asli dan durian kampung yang memang dikatakan sedap. Aku ni buta durian. Tak tau pun apa yang dikatakan sedap tu. Jadi, disebabkan jiwa remaja aku …

Cendol Bakar Kuala Selangor Terbaik

Selama bertahun-tahun aku dengar nama Cendol Bakar Kuala Selangor yang dikatakan terbaik Delicious terhangat dipasaran, akhirnya dua bulan lepas aku telah pun menjejakkan kaki aku sendiri ke sana. Kebetulan aku ada kursus CIDB kat Kuala Selangor. Jadi, dalam perjalanan balik tu, aku dengan Officemate singgah sebentar kat Cendol …

10 Barang Tidak Dibenar Bawa ke Kapal Terbang

Kita sering diingati bahawa barang larangan yang tidak dibenarkan dibawa semasa menaiki pesawat. Secara umumnya, kami tahu bahawa air minuman adalah tidak dibenarkan. Akan tetapi, selain daripada itu, apakah barang larangan yang anda tahu? Hari ini admin akan berkongsi dengan anda semua 10 jenis barang yang tidak dibenarkan …