Category: Jalan Makan

Show Posts in

Durian Batu Kurau Memang Sedap

Aku ni bukanlah peminat durian mahupun hantu durian. Tapi baru-baru ni aku balik kampung, Pak Ngah aku belikan durian Batu Kurau. Antara durian asli dan durian kampung yang memang dikatakan sedap. Aku ni buta durian. Tak tau pun apa yang dikatakan sedap tu. Jadi, disebabkan jiwa remaja aku …

Cendol Bakar Kuala Selangor Terbaik

Selama bertahun-tahun aku dengar nama Cendol Bakar Kuala Selangor yang dikatakan terbaik Delicious terhangat dipasaran, akhirnya dua bulan lepas aku telah pun menjejakkan kaki aku sendiri ke sana. Kebetulan aku ada kursus CIDB kat Kuala Selangor. Jadi, dalam perjalanan balik tu, aku dengan Officemate singgah sebentar kat Cendol …

10 Barang Tidak Dibenar Bawa ke Kapal Terbang

Kita sering diingati bahawa barang larangan yang tidak dibenarkan dibawa semasa menaiki pesawat. Secara umumnya, kami tahu bahawa air minuman adalah tidak dibenarkan. Akan tetapi, selain daripada itu, apakah barang larangan yang anda tahu? Hari ini admin akan berkongsi dengan anda semua 10 jenis barang yang tidak dibenarkan …

Terjebak Makan Ikan Patin Masak Tempoyak Temerloh

Aku sebelum ni anti dengan tempoyak. Asal terbau je tempoyak, aku akan kemurungan, hilang selera makan 3 keturunan, dan mulalah didatangi penyakit Asteoporosis. Entah kenapa jadi macam tu pun aku tak tau. Jadi selama aku hidup ni lah aku tak pernah sentuh pun tempoyak. Apa pun lauk yang …

Bacalah, Supaya Anda Tidak Tertipu di Thailand!

Hakikatnya, di mana tempatnya ada manusia, di situ adanya cobaan. Walaupun negara Thailand merupakan negara beragama Buddha, terdapat juga detik di mana sifat manusia yang susah diduga. Panduan Sewa Kenderaan Dalam bab sewa kenderaan di Thailand, adalah dikatakan sukar dinilai, silap-silap anda mungkin akan menemui penipu. Oleh itu, …

Mencari Tempat Menginap Di Kuching, Sarawak

Mencari lokasi menginap boleh menjadi beban kepada sesiapa yang merancang membuat sebarang percutian ataupun atas urusan kerja di suatu tempat lain. Kadang-kadang risau memikirkan lokasi mana yang benar-benar selamat atau berbaloi untuk dijadikan tempat menginap menjadi cabaran terbesar sebelum memulakan perancangan aktiviti. Nah, ini saya bawakan beberapa tempat …

Lawatan ke Tempat Menarik Di Melaka

Pada Dec 2017 yang lepas berlansungnya lawatan selama satu hari ke tempat menarik di negeri Melaka bersama dengan My Tour Club iaitu sebuah pertubuhan yang pada asalnya hanya aktif di laman sosial Facebook dan kini telah ditubuhkan sebagai sebuah syarikat untuk membantu pemandu pelancong (Tourist Guides) berlesen di …

Pemandu Pelancong Bersama Rombongan Dari Poland Ke Kuala Lumpur dan Pulau Pangkor

Saya telah bertugas sebagai pemandu pelancong untuk rombongan dari Poland. Seramai 22 peserta rombongan telah hadir di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA2). Setelah menjemput mereka di KLIA2, saya terus membawa mereka ke Hotel dahulu untuk mereka berehat dan mandi untuk menyegarkan diri sebelum memulakan agenda mereka pada …

Sumai Hotel Apartment Murah Di Kuala Terengganu

Bila bercerita mengenai Terengganu mesti ramai yang sudah terbayangkan dengan keindahan pantainya bukan…? Terengganu sentiasa menjadi destinasi pelancongan kerana keindahan laut dan pulaunya yang bukan sahaja popular di kalangan rakyat tempatan malahan di kalangan pelancong luar dan seringkali menjadi tarikan pelancong. Saya telah menerima jemputan untuk membuat liputan …

Apa Yang Menarik Di Busan

Sudah lama teringin hendak bercuti ke luar negara terutama apabila melihat ramai rakan-rakan merakamkan percutian mereka di blog dan laman media sosial. Siapa tidak mahu pergi berjalan-jalan sambil melihat keindahan dan budaya tempat orang. Lebih-lebih lagi negara yang terletak di Benua Asia iaitu Korea. Sebuah negara maju dan …