Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

Category: Jalan Makan

Show Posts in

10 Tempat Menarik di Janda Baik

Janda Baik merupakan satu tempat yang terletak di tebing hutan hujan yang tebal di Pahang. Kampung yang tenang ini merupakan permata tersembunyi bagi mereka yang mencari tempat percutian dari kehidupan yang sibuk di bandar. Walau bagaimanapun, anda mungkin tertanya-tanya apa yang boleh anda buat di sana? Apa yang …

Jangan Makan Aiskrim, Nanti Kamu Demam!

Semasa saya masih kecil, saya mempunyai persoalan kasar yang ada dalam fikiran saya, dan salah satu daripadanya adalah pesanan ibu kepada saya. “jangan makan ais krim sayang, nanti akan demam”. “jangan beli ais krim tau! Nanti akan batuk” Berulang-ulang kali, sehingga ada masa saya dah boleh agak apa …

Menu Diet Artis Korea Yang Confirm Menguruskan

Salam all. Hari ini apabila saya tengah duduk dan browse dengan laptop saya ke hulu ke hilir dengan keywords Menu diet, tiba-tiba boleh pulak tersesat masuk ke dalam salah satu blog Korea. Ingatkan lepas ni bolehlah duduk pasang badan macam artis K-Pop nun. Tapi bila saya tenung-tenungkan balik …

Durian Batu Kurau Memang Sedap

Aku ni bukanlah peminat durian mahupun hantu durian. Tapi baru-baru ni aku balik kampung, Pak Ngah aku belikan durian Batu Kurau. Antara durian asli dan durian kampung yang memang dikatakan sedap. Aku ni buta durian. Tak tau pun apa yang dikatakan sedap tu. Jadi, disebabkan jiwa remaja aku …

Cendol Bakar Kuala Selangor Terbaik

Selama bertahun-tahun aku dengar nama Cendol Bakar Kuala Selangor yang dikatakan terbaik Delicious terhangat dipasaran, akhirnya dua bulan lepas aku telah pun menjejakkan kaki aku sendiri ke sana. Kebetulan aku ada kursus CIDB kat Kuala Selangor. Jadi, dalam perjalanan balik tu, aku dengan Officemate singgah sebentar kat Cendol …

10 Barang Tidak Dibenar Bawa ke Kapal Terbang

Kita sering diingati bahawa barang larangan yang tidak dibenarkan dibawa semasa menaiki pesawat. Secara umumnya, kami tahu bahawa air minuman adalah tidak dibenarkan. Akan tetapi, selain daripada itu, apakah barang larangan yang anda tahu? Hari ini admin akan berkongsi dengan anda semua 10 jenis barang yang tidak dibenarkan …

Terjebak Makan Ikan Patin Masak Tempoyak Temerloh

Aku sebelum ni anti dengan tempoyak. Asal terbau je tempoyak, aku akan kemurungan, hilang selera makan 3 keturunan, dan mulalah didatangi penyakit Asteoporosis. Entah kenapa jadi macam tu pun aku tak tau. Jadi selama aku hidup ni lah aku tak pernah sentuh pun tempoyak. Apa pun lauk yang …

Bacalah, Supaya Anda Tidak Tertipu di Thailand!

Hakikatnya, di mana tempatnya ada manusia, di situ adanya cobaan. Walaupun negara Thailand merupakan negara beragama Buddha, terdapat juga detik di mana sifat manusia yang susah diduga. Panduan Sewa Kenderaan Dalam bab sewa kenderaan di Thailand, adalah dikatakan sukar dinilai, silap-silap anda mungkin akan menemui penipu. Oleh itu, …

Mencari Tempat Menginap Di Kuching, Sarawak

Mencari lokasi menginap boleh menjadi beban kepada sesiapa yang merancang membuat sebarang percutian ataupun atas urusan kerja di suatu tempat lain. Kadang-kadang risau memikirkan lokasi mana yang benar-benar selamat atau berbaloi untuk dijadikan tempat menginap menjadi cabaran terbesar sebelum memulakan perancangan aktiviti. Nah, ini saya bawakan beberapa tempat …

Lawatan ke Tempat Menarik Di Melaka

Pada Dec 2017 yang lepas berlansungnya lawatan selama satu hari ke tempat menarik di negeri Melaka bersama dengan My Tour Club iaitu sebuah pertubuhan yang pada asalnya hanya aktif di laman sosial Facebook dan kini telah ditubuhkan sebagai sebuah syarikat untuk membantu pemandu pelancong (Tourist Guides) berlesen di …