Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

Cara Mengecilkan Punggung Dengan Cepat

Bagaimana cara untuk mengecilkan punggung yang berkesan? Dapatkan tips dan petua mengenai cara mengecilkan punggung dengan cepat melalui artikel di bawah.

Sesetengah orang terutamanya di kalangan wanita inginkan bentuk punggung yang lebih baik dan menarik, ada dikalangan mereka mahu mempunyai punggung yang lebih besar dan ada pula yang mahu menjadikan punggung besar mereka menjadi lebih kecil dan lebih mantap.

cara mengecilkan punggung

cara mengecilkan punggung

Melalui artikel ini saya membincangkan mengenai cara mengecilkan punggung dengan cepat dan apakah isu-isu utama yang perlu anda ketahui ketika dalam proses untuk mendapatkan punggung yang lebih kecil. Berapa banyak anda boleh memberi kesan kepada saiz punggung anda bergantung kepada genetik anda dan jenis badan telah dapat dari mereka.

Apa Sebab Anda Mempuyai Punggung Besar?

Pertama sekali, apabila anda cuba untuk mendapatkan punggung yang lebih kecil, anda perlu menilai terlebih dahulu samada adakah punggung anda itu besar disebabkan lemak atau ia adalah otot dan struktur badan besar semula jadi. Jika anda dapati bahawa punggung anda kebanyakannya lemak maka untuk mengecilkannya secara torinya adalah lebih mudah, namun secara praktikalnya agak sukar untuk dilakukan tanpa kekuatan mental.

Cara mengecilkan punggung dengan cepat adalah anda perlu mengurangkan berat badan, atau hilangkan lemak. Untuk melakukannya adalah dengan menjalani diet seimbang dan tabiat makan makanan yang baik. Hidangan kecil diet yang diambil sepanjang hari yakni 6-8 kali dalam sehari (dalam jumlah kecil) perlu agar metabolisme badan anda berlaku. Apa yang penting, kurangkan gula dan lemak, lebihkan sayur-sayuran, minum air sahaja ketika anda dahaga. Benda kecil tetapi hasilya ajaib. Pendek kata, diet merupakan tulang belakang kepada cara mengecilkan punggung dengan cepat.

Membuat Senaman Yang Betul

Bersenam merupakan perkara atau cara seterusnya yang akan dapat membantu anda membentuk punggung yang lebih kecil dan lebih kukuh. Yoga, aerobik dan apa-apa akan aktiviti membakar lemak jika anda lakukan pasti dapat membuat punggung anda lebih kecil. Antara senaman punggung yang mudah dilakukan adalah dengan berjoging disamping senaman-senaman punggung lain yang berbeza. Dengan menjalankan aktiviti berjoging dalam jangka masa yang lama dapat membakar lemak dan ditambah dengan senaman punggung yang berbeza dalam 20-25 kali ulangan berskala besar untuk menegangkan punggung anda dan mendapatkan bentuk yang lebih kecil dan bulat.

Satu lagi cara yang mudah untuk mengecilkan punggung dan menghilangkan lemak adalah dengan melakukan “kemutan punggung”. Ia boleh dilakukan hampir di mana sahaja: ketika memandu, di tempat kerja, menonton TV atau melayari internet. Ia adalah satu usaha yang amat mudah dan berkesan dan pasti anda akan dapati ada perbezaan jika ia dilakukan secara teratur. Tetapkan di dalam fikiran anda, bahawa tidak ada cara mahupun latihan yang dapat menghasilkan keputusan dalam sekelip mata. Anda perlu melakukannya secara konsisten dan berminda positif dalam usaha anda untuk mengecilkan punggung dengan pantas.

Sekadar ini dahulu perkongsian, semoga maklumat yang saya kongsikan dapat dijadikan panduan dan diaplikasikan dalam amalan harian anda. Sekiranya anda rasakan artikel ini bermanfaat, sila kongsi bersama rakan anda yang lain. Akhir kata, semoga berjaya!

Baca juga:
Cara Kira BMI Formula Dengan Kalkulator BMI

One Response

  1. mat jedi May 22, 2018

Leave a Reply