Beli Buku Usahawan Akhirat

USAHAWAN AKHIRAT

Tak rancang pun nak beli buku USAHAWAN AKHIRAT ni. Senang cerita, sebenarnya TERBELI masa ikut kawan pergi kedai buku. Inilah masalah terbesar bila bawa ulat buku pergi kedai buku. Tak boleh keluar selagi tak capai satu atau dua buah buku.

Saya belum habis baca buku USAHAWAN AKHIRAT hasil gabungan tulisan Mohd Zaini Mohd Ariff dan juga Prof Muhd Kamil Ibrahim ni tapi sempat juga saya selak-selak helaian dalam buku ni. Review ringkas saya, buku ni sesuai kalau nak baca secara santai sebab penggunaan bahasa “pasar” kita je.

So, agak mudah nak faham. Saya memang tak suka baca buku yang ayat madah berhelah. Tak faham!

Lagi satu, tulisan dalam buku USAHAWAN AKHIRAT ni tak kecil macam cacing dan tak besar macam raksasa. Kiranya, tulisan pun membantu jugak untuk enjoy membacanya. Kalau nak baca sebelum tidur pun boleh. Best best.

Saya suka baca buku bergenre kisah benar penulis sendiri macam buku USAHAWAN AKHIRAT ni. InsyaAllah, kalau ikut pengalaman saya baca buku Prof Kamil yang pertama dulu berkenaan cerita beliau ke Tanah Suci Mekah dulu, memang penulisan beliau sangat ringkas dan padat. Rasanya buku terbaru ni pun sama!

Tak sabar nak teruskan baca buku ni. Walaupun saya bukanlah seorang usahawan lagi, tapi saya ada cita-cita nak jadi usahawan yang berjaya dunia dan akhirat. InsyaAllah.

Artikel Berkaitan

  • No Related Posts

8 responses to “Beli Buku Usahawan Akhirat

  1. bestnya dapat beli buku macam nie..nanti share sinopsisnya
    Hero Borneo´s last blog post ..Formula Terhebat Untuk Menjadi Jutawan

  2. Boleh menjadi panduan utk usahawan muslim…. lagi pun skrng semakin ramai yg dh menceburi bidang ini….
    Manan Qayyim´s last blog post ..Kuasai Aliran Tunai Anda

  3. buku-buku motivasi dapat menyuntik semangat kita seharian.
    Dr Fattah´s last blog post ..Tajuk Yang Berkaitan Dengan Peperiksaan Separa Perubatan

  4. wah..saya suka tulisan n sahring drpd prof kamil. mmg simple tapi berisi padat, kan? harus cari nie, kalau singgah ke kedai buku. hehe
    Oja Samid´s last blog post ..9 Tips Elak Kulit Wajah Mengendur Terlalu Cepat

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge