Kerja Sambilan Buat Duit Dengan Menulis

Dah masuk bulan Februari 2014 dan masih lagi ada orang yang susah nak percaya tentang mitos BOLEH BUAT DUIT ONLINE ni rupanya. Macam mana tu? Masih ada lagi yang bertanya pada saya soalan

betul ke ada kerja sambilan buat duit dengan menulis?

betul ke program jobdirumah tu boleh bagi kita duit kocek?

betul ke main Facebook pun boleh jana pendapatan ni? Awak tipu?

Ikutkan malas nak jawab sebab bukan seorang dua yang tanya tapi ramai! Jawapannya, YA BETUL untuk semua soalan di atas. Sekiranya anda boleh menulis artikel dalam blog, itu bermakna anda memang ada peluang sertai untuk buat kerja sambilan buat duit dengan menulis.

Anda boleh ambil kerja menulis review di blog anda sendiri, atau anda juga boleh tawarkan diri untuk menjadi penulis di kolum majalah-majalah.

Platform Jobdirumah yang dikelola oleh anak watan Malaysia pun ada buka peluang untuk anda cari duit dengan menulis (kertas kerja dan tulis laporan mudah contohnya) cuma masalah orang kita ialah TAK BERANI DAN BERKIRA NAK LABUR DUIT sikit padahal pulangannya berganda kalau kena caranya.

Bab macam ini, kita kena berani mencuba sebenarnya. Kalau ada bakat menulis tapi pendam buat pekasan dalam diri pun tak guna juga. Apa kata gunakan bakat untuk jana duit sikit dengan cari peluang kerja sambilan. Banyak sangat sumber pendapatan kalau anda betul-betul fokus dengan menulis ni.

Disebabkan peluang-peluang yang banyak dekat internet ni lah sebenarnya yang buat tuan blog ni tak ada masa sangat nak kemaskini blog dia sendiri (gelak dalam hati). Banyak sangat kerja menulis. Tapi, paling best setakat ni menulis iklan dekat Fanpage-fanpage produk sayalah.

Selain tu, saya ada ambil upah bina blog  murah untuk sesiapa yang langsung tak ada basic teknikal untuk bina blog sendiri.

Siapa nak cari servis bina blog murah-murah je boleh contact saya di sini dan kita boleh bincang. Macam saya dah membebel dekat atas ni pasal kerja sambilan buat duit dengan menulis ni, servis bina blog saya buat ni pun saya ada tawaran untuk hasilkan penulisan artikel SEO sekali.

Ya, Alhamdulillah saya memang tahu ilmu SEO sikit-sikit. Jadi, saya gabungkan. ILMU MENULIS & ILMU SEO bergabung. Dapatlah ka ching! (bunyi duit).

Macam anda pula, yang mungkin takut ditipu oleh pihak yang tidak bertanggungjawab masa dalam usaha nak kerja sambilan ni, saya sarankan anda berdaftarlah dengan PROGRAM JOBDIRUMAH dulu sebab platform ini memang terbukti bukan SPAM. Latihan pun diberikan. Tambah pengalaman, nanti lepas ni anda boleh bergerak sendiri dan tak perlukan platform macam jobdirumah tu lagi dah. InsyaAllah.

Artikel Berkaitan

10 responses to “Kerja Sambilan Buat Duit Dengan Menulis

  1. teringin juga wat online macam nih.
    fyna´s last blog post ..By: fyna

  2. Saya selalu je teringin nak buat kerja sambilan menulis ni.
    Tapi tak pernah nak bersungguh-sungguh. =(
    Asyik berangan aje. Huhu.
    Faarihin´s last blog post ..Abstrak

  3. Sekarang ni saya lagi banyak menulis dekat FB Group berbanding fanpage dengan wall 🙂
    sabree hussin´s last blog post ..Awak Nak Berguru Dengan Pakar Bisnes?

  4. EMm betul tu..join aje..nanti leh dapat hasilnya baru nak gembira sakan..hehe
    Hafizul´s last blog post ..Jualan Akhir Panduan Peperiksaan Pegawai Belia Dan Sukan

  5. penulisan di majalah amat baik untuk mendedahkan jenama blog secara ‘offline’.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge