Cara Pantas Menurunkan Berat Badan

Rasa berdosa sangat bila biarkan badan ni dikepam sampai jadi bulat. Dulu kurus je, sekarang badan dah naik berkilo-kilo. Inilah padahnya bila tak jaga makan. Sekarang ni saya rasa dah sampai masanya untuk cari cara pantas menurunkan berat badan.

Selain nak cantik (niat kau tak betul, kan?), saya sebenarnya perlu kurus balik untuk rasa lebih sihat. Kita tuan badan, haruslah faham keperluan badan kita sendiri kan? Lagipun, bila baca dekat laporan akhbar pasal masalah obesiti, memang sangat menakutkan.

Memanglah saya tak alami pun masalah obesiti tapi kalau teruskan juga makan macam esok nak kiamat, tak mustahil saya pun akan termasuk dalam senarai rakyat Malaysia yang obesiti! Ish, ngerilah.

Saya tengok sekarang ni terlalu banyak produk-produk yang menjanjikan kita dengan janji macam-macam. Kononnya makan produk A, badan kita boleh kurus semula. Ada pulak yang kata kalau makan produk B, kita dapat pakej kurus dan tegang. Yucks! Dengar iklan pun dah naik meluat. huhuhuhu!

Bukan tak nak cuba produk-produk yang dijual ni, tapi masih belum ada kekuatan nak cuba. Risau juga kalau ada kesan sampingan kan? Sebab itu saya lebih suka ikut teknik-teknik nak turunkan berat badan yang pernah dipraktikkan oleh kawan-kawan saya dulu.

Antaranya, ada kawan saya yang gunakan tali skipping untuk turunkan berat badan beliau. Setiap hari, beliau akan peruntukkan masa sikit untuk senaman tu. Boleh tahan juga tapi lecehlah sebab bila saya buat, bergegar 1 rumah. hahahahaha!!!

Ada pulak tu, yang guna teknik diet ekstrem. Mereka tahan perut dengan cuma makan 1 kali je sehari. Itupun, cuma dibenarkan makan sayur-sayuran saja. Ah, susahlah! Mana boleh tak makan nasi, nanti badan menggigil kurang karbohidrat. hehehehe!

Akhirnya, lepas saya cari dan terus mencari dekat internet. Saya terjumpa 1 cara pantas menurunkan berat badan dengan jayanya. Selepas saya tengok testimonial, saya rasa tak salah kalau saya cuba cara ini. Mana tahu, berjaya!

Jadi, katakanlah anda pun sama macam saya. Tengah fikir macam mana cara pantas nak turunkan berat badan, bolehlah dapatkan maklumat di sini. Tapi, saya ingatkan awal-awal. Janganlah bersemangat separuh jalan saja. Kita kena turunkan berat badan untuk dapatkan tubuh badan yang sihat, bila badan sihat senanglah kita nak pergi mesjid. Kan? *fikir positif*

Artikel Berkaitan

  • No Related Posts

One response to “Cara Pantas Menurunkan Berat Badan

  1. sangatlah susah menurukan berat badan,,puasa 1 bulanpun tidak turun ,malahan naik

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge