KEPUTUSAN PENUH FESTIVAL FILEM MALAYSIA 24 – HIKAYAT MERONG MAHAWANGSA FILEM TERBAIK

KEPUTUSAN PENUH FESTIVAL FILEM MALAYSIA 24 ini untuk memudahkan korang yang ingin tahu KEPUTUSAN PENUH FESTIVAL FILEM MALAYSIA 24 yang baru saja selesai sebentar tadi. Saya puas hati dengan keputusan kali ni. Chewah!!! Gitu.

Malas nak komen, tadi dah bising dekat Twitter pasal KEPUTUSAN PENUH FESTIVAL FILEM MALAYSIA 24 ni. hehehe!! Jadi, apa kata korang layan je senarai penuh di bawah ni dan lihat samada korang puas hati sama ke tidak ok dengan keputusan malam ini. Tapi, persembahan kali ni sangat bosan!

KEPUTUSAN PENUH FESTIVAL FILEM MALAYSIA 24

Anugerah skor muzik asal terbaik
Edry Abdul Halim – Hikayat Merong Mahawangsa

Anugerah pereka kostum terbaik
Rosada Abdul Hamid – Hikayat Merong Mahawangsa

Anugerah penyunting terbaik
Syamsul Yusof / Hisyam Jupri (KL Gangster)

Anugerah Bunyi Terbaik
Hisyam Jupri/ Rizal ashreff (KL Gangster)

Anugerah lakon layar terbaik
Syamsul Yusof (KL Gangster)

Anugerah sinematografi terbaik
Mohd Noor Mohd kassim (Hikayat Merong Mahawangsa)

Anugerah Penataan seni terbaik
Anuar Baharudin / Kek Ting Lam (Hikayat Merong Mahawangsa)

Anugerah pelakon pembantu Wanita terbaik
Faezah Elai (Cun)

Anugerah pelakon pembantu lelaki terbaik
Shofi Jikan (KL Gangster)

Anugerah pencapaian gemilang
Datuk Michele Yeoh

Anugerah filem pilihan penonton Astro
Kongsi

Anugerah pelakon wanita terbaik
siti Shahreza (eja) – (Janin)

Anugerah pelakon lelaki terbaik
Shahiziey sam – Kongsi

Anugerah pencapaian sepanjang hayat
Tan Sri (Dr) Jins Shamsudin

Anugerah Pengarah Terbaik
Syamsul Yuof (KL Gangster)

Anugerah Filem terbaik Festival Filem Terbaik ke24
HIkayat Merong Mahawangsa

Senarai

Anugerah skor muzik asal terbaik

Edry Abdul Halim – Hikayat Merong Mahawangsa


Anugerah pereka kostum terbaik

Rosada Abdul Hamid – Hikayat Merong Mahawangsa

Anugerah penyunting terbaik

Syamsul Yusof / Hisyam Jupri (KL Gangster)

Anugerah Bunyi Terbaik

Hisyam Jupri/ Rizal ashreff (KL Gangster)

Anugerah lakon layar terbaik

Syamsul Yusof (KL Gangster)

Anugerah sinematografi terbaik

Mohd Noor Mohd kassim (Hikayat Merong Mahawangsa)

Anugerah Penataan seni terbaik

Anuar Baharudin / Kek Ting Lam (Hikayat Merong Mahawangsa)

Anugerah pelakon pembantu Wanita terbaik

Faezah Elai (Cun)

Anugerah pelakon pembantu lelaki terbaik

Shofi Jikan (KL Gangster)

Anugerah pencapaian gemilang

Datuk Michele Yeoh

Anugerah filem pilihan penonton Astro

Kongsi

Anugerah pelakon wanita terbaik

siti Shahreza (eja) – (Janin)

Anugerah pelakon lelaki terbaik

Shahiziey  sam – Kongsi

Anugerah pencapaian sepanjang hayat

Tan Sri (Dr)  Jins Shamsudin

Anugerah Pengarah Terbaik

Syamsul Yuof (KL Gangster)

Anugerah Filem terbaik Festival Filem Terbaik ke24

HIkayat Merong Mahawangsa

Senarai penuh KEPUTUSAN PENUH FESTIVAL FILEM MALAYSIA 24 ini saya ambil daripada blog harrazdani dan blog sensasi Budiey. Terima kasih banyak sebab uodate. hehehehe!!!

Artikel Berkaitan

  • No Related Posts

9 responses to “KEPUTUSAN PENUH FESTIVAL FILEM MALAYSIA 24 – HIKAYAT MERONG MAHAWANGSA FILEM TERBAIK

  1. Perghhh sam menang anugerah pelakon lelaki terbaiki lg? adoi nape x org lain? hahaha rezeki dia la tu.. 🙂

  2. Tadi baru je layan kat Astro…walaupun penonton di pentas sana tak ramai tapi penonton di rumah kawan tadi memang gempak..Tahniah kepada Syamsul Yusof dan pihak KRU Studio kerana membawa gelombang baru dalam dunia perfileman Malaysia..

  3. adehhh, x sempat nak tonton la anugerah ni, nak tunggu sapa la yg rajin upload nanti, hehe

  4. tak bes pun cter kongsi tuh.. bagus lagi kl gangster..

  5. aku tengok tak ramai penonton. Bosan pun ada. Nasiblah si johan tu ada. Kalau takde..memang kering la malam tu..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge