Kelebihan Bulan Ramadhan dan Lafaz Niat Puasa

Bulan Ramadhan tinggal lagi berapa hari je lagi. tarikh melihat anak bulan Ramadhan adalah pada 31 Julai. Bulan Ramadhan, memang bulan yang penuh dengan keberkatan. Saya tak sabar nak berterawih.huhuhuhhu.

Saya tak berani nak pasang azam Bulan Ramadhan ke apa, lagi pasang. Lagi tak buat!!!hahahahahaha. Tapi, saya nak cuba perbaiki amalan-amalan pada Bulan Ramadhan kali ini. Selagi ada masa, selagi itu kita ada peluang merubah diri kita kan? Tak ada istilah dah terlambat.

Safee Sali Mohon Maaf Kepada Rakyat Malaysia

Bulan Ramadhan ni, untuk 1 Ramadhan negeri Johor cuti. hahahaha!!! Negeri mana lagi ek yang cuti sempena menyambut Ramadhanni? Apa-apapun, selamat menjalani ibadah puasa untuk semua muslimin dan muslimat semua. All the best!!!

Berikut merupakan Kelebihan-Kelebihan Bulan Ramadhan (Sumber)

  • Apabila telah tibanya Ramadhan, dibuka pintu-pintu syurga dan ditutup segala pintu neraka dan diikat segala syaitan.
  • Sesiapa yang berpuasa Ramadhan dengan penuh keimanan dan keikhlasan nescaya akan diampuninya segala dosanya yang telah lalu.
  • Sesiapa yang mendirikan Ramadhan dengan penuh keimanan dan keikhlasan maka akan diampunkan baginya dosanya yang telah lalu.
  • Bau mulut orang berpuasa lebih harum daripada bau kasturi di sisi Allah pada hari qiamat
  • Bagi orang berpuasa mendapat dua kegembiraan yang mana apabila berbuka dan waktu berbukanya

Untuk memudahkan semua, dekat bawa ni saya sertakan sekali lafaz niat puasa ramadhan untuk sebulan dan juga harian. Harap dapat jadi rujuka semua orang. Saya pun perlukan jugak.hahahahahaha!!!! Selamat menunaikan ibadah puasa korang!!! (Sumber)

Niat puasa Ramadhan (harian)

niat puasa harian

Niat puasa Ramadhan (Sebulan)

niat puasa ramadhan

Artikel Popular

16 Thoughts on “Kelebihan Bulan Ramadhan dan Lafaz Niat Puasa

  1. syaitan diikat di bulan ramadhan pun satu kelebihan jugak :D

  2. salam ramadhan cik liza.moga mendapat segala keberkatan ramadhan kali ini.insyaAllah :)

  3. slmt brpuasa :)

  4. sayu nak masuk bulan Ramadhan…

  5. tp sayang la liza. 2 hari lg kau dah kene ikat. selamat mnyabut bulan ramadhan :))

  6. nak komen kat sini kena tekan kalkulator! hehe gurau je cik liza.

    salam ramadhan jugak dari saya di Fokusblogger. semoga Ramadhan kali ni lebih bermakna

  7. dari masa ke semasa elok juga check semula bacaan doa-doa ni kan… tak kisah la bacaan dalam solat ke… apa ke… :-)

  8. Pingback: Ramadhan Al Mubarak - Hotel dan Resort Yang Miliki Sijil Halal Malaysia (JAKIM) | BLOG PICISAN TAPI BUKAN BLOG MURAHAN | Lizarazak.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge

Post Navigation