Hina Lagu Negaraku. Pelajar Universiti Jenis Apa Ni?

Hina Lagu Negaraku pulak dah sekarang ni kan? Cerita Hina Lagu Negaraku dah kecoh dari semalam tapi malas nak komen. Hina Lagu Negaraku, tapi masih mengaku rakyat Malaysia pulak kan? Celah mana kerakyatannya tu hah?

Malu lah macam ni. Nak letak muka dekat mana kalau dah rakyat Malaysia sendiri yang sibuk Hina Lagu Negaraku. Lagu rasmi negara sendiri. Pelajar Universiti pulak tu. Ni sebenarnya salah siapa ek? Salah institusi ke, salah ibu bapa ke, salah pensyarah yang tak pandai nak ajar?

Tak. Ini salah sendiri. Kenapa perlu Hina Lagu Negaraku? Tak ada kesedaran sivik langsung. Tak ada rasa cinta sayangkan negara woo macam ni.

Saya bukanlah aktivis mana-mana parti. Tak suka pun nak terlibat tapi rasanya selepas apa yang terjadi dengan Perhimpunan BERSIH 2.0 yang pada saya langsung tak memberikan apa-apa pun, saya macam rasa perlu lah nak ajak kawan-kawan untuk sama-sama jaga keamanan negara kita.  Rasa macam perlu ada tanggungjawab jugak. Jadi, dapat berita yang ada pelajar Hina Lagu Negaraku ni memang saya “panas” ar kan!!! hohohoho.

Macam mana orang luar nak respect lagu negara kita, kalai kita sendiri pun slumber je main-main kan meh? Daripada hina Lagu Negaraku, baiklah hina perkara lain yang banyak lagi bersepah kat luar tuh. Apekebende ni???? -..-

Mohd Farizal, pelajar UMT yang berjaya…pleaselah sedar apa yang awak dah buat woo. Malu meh -..-

Artikel Berkaitan

  • No Related Posts

14 responses to “Hina Lagu Negaraku. Pelajar Universiti Jenis Apa Ni?

  1. Salam 1Ponti,
    Hush!.. tak tau nak cakap cemane, gua dak SPM ni pun tau hormat lagu NEGARAKU… inikan pula pelajar U?.. dah la terpampang dia tu orang Terengganu.. buat malu je..

    P/s: wakaka.. ponti, kalau mu bebel, memang selalu typo ek.. cer check perenggan 5, KALAI..

    • kahkahkahkah!!siut kan ko nyer salam!!!

      hmm, susah orang macam ni. tak ada rasa sayang kat negara sendiri. rude sungguh. memalukan jer.

      p/s:yelah2 aku check typo satgi.biasalah type pepagi buta.alasan.muahahahaha

  2. seorang rakyat malaysia yang tak sedar diri n tak tahu malu. buat malu kaum je. ape kebenda la kutuk national anthem sendiri. tak patriotik. MALU!

    • sangat memalukan. nama je pelajar universiti tapi tak ada kesedaran langsung. patut masukkan dia dalam mana2 kem n ajar dia sejarah kemerdekaan Malaysia. huhuhuhu

  3. Pingback: Malaysia vs Arsenal 2011. Ramalan Gol?? | BLOG PICISAN TAPI BUKAN BLOG MURAHAN | Lizarazak.com

  4. Mak aiii, melampau nya? Kitorang kat Mesir ni pun dok terkial-kial rindu nak nyanyi lagu Negaraku dengan penuh bersemangat macam kat sekolah dulu2, tapi mana nak carikan, bila kumpul baru dapat.

    Yang ni suka2 je kutuk2!!

  5. speechless….

    x sangke… ade org mcm nikat tanah kite nie…

    owg lain dok berebut nak jadi rakyat kite.
    rakyat kite plak ckp mcm ni…

    aduhai….

  6. memalukan nama pelajar U je dia ni

  7. Mus

    budak belajar di Utan

  8. wakakakakaka!!!betul gak tuh
    Suza´s last blog post ..Video editing is a creative and prestigious job

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge