(Sinopsis dan Trailer)Filem Rasuk Menggandingkan Iqram Dinzly Bersama Fouziah Gous

filem rasuk

Filem Rasuk arahan Baldev Singh akan “merasuk” di pawagam!!! Filem Rasuk akan berada di pawagam pada 23 Jun 2011 dan Filem Rasuk ini semestinya “hadiah istimewa” buat peminat-peminat pelakon Iqram Dinzly dan Fouziah Gous.

Pertama kali digandingkan sebagai sebagai suami isteri di dalam filem!!! Wohoo!!! Dalam Filem ya kawan-kawan.

14 Jun 2011, Preview untuk Filem Rasuk telah diadakan di One Utama dan katanya dapat feedback yang positive daripada semua reporters!! Tahniah buat semua yang terlibat bertungkus lumus untuk hasilkan Filem Rasuk merasuk ni. hahahaha!!

Mesti boleh tarik nafas lega ni. Sedikit info berkenaan Filem Rasuk untuk korang semua ada saya sertakan di bawah ni. Sinopsis Filem Rasuk, Trailer Filem Rasuk dan antara berita-berita berkaitan. Jangan lupa menonton kat pawagam nanti hokey!!!! Support Filem Malaysia please 😉

Pelakon FILEM RASUK

Fouziah Gous : Melati (Pelakon Utama)
Iqram Dinzly : Arman (Pelakon Utama)
Sidek Hussain : Pak Mail (Pelakon Utama)
Fauziah Nawi : Zaiton (Pelakon Utama)
Khir Mohd Noor : (Artis Jemputan)

* credit to : Andyhowtt

SINOPSIS FILEM RASUK

Sebuah kisah seram yang membongkar misteri sebuah banglo Melayu lama. Banglo Melayu yang terbina sejak dari zaman pemerintahan Jepun itu kelihatan indah dan teguh dengan keceriaan penghuni silih berganti tanpa sebarang gangguan sehinggalah dengan kehadiran sepasang suami isteri Arman dan Melati. Arman, seorang pengarah fotografi bersama isterinya Melati, bersetuju untuk mendiami banglo tersebut yang cukup indah dan tenang jauh dari hiruk pikuk kebisingan kota. Misteri bermula apabila Melati secara tidak sengaja telah terlanggar batu tanda yang terletak di kawasan rumah tersebut.

Setelah kejadian itu Melati berada dalam keadaan lemah dan mudah pengsan. Pelbagai kejadian aneh juga berlaku selepas itu. Zaiton, ibu Melati yang datang melawat Melati dan Arman telah meninggal dunia secara mengejut. Kejadian itu benar-benar mengejutkan Melati dan Arman. Peristiwa itu juga umpama menghidupkan sesuatu yang sudah lama ‘mati’. Setelah kejadian itu, Melati banyak mengelamun dan berkhayal sendiri. Dia sebenarnya telah dirasuk oleh roh jahat yang cuba untuk membalas dendam yang secara tidak sengaja telah di’bangkit’kan oleh Melati. Keadaan bertambah rumit apabila Melati diganggu makhluk itu semasa ketiadaan Arman. Melati telah di cabul tanpa disedari. Akibat dari itu, Melati tidak bermaya dan tubuh badannya terdapat kesan-kesan lebam. Doktor berpendapat yang Melati miliki dua personaliti yang mana dia mampu mencederakan dirinya untuk kepuasan. Arman sama sekali menyangkal dakwaan itu. Arman yang keliru lalu menuduh semua yang berlaku adalah angkara Mail si tukang kebun. Namun begitu Melati menidakkannya kerana Mail membantunya ketika dia dalam keadaan di’ganggu’.

Mail, tukang kebun yang ‘bodoh-bodoh alang’ telah lama berkhidmat di rumah tersebut dan tahu apa sebenarnya yang berlaku. Selepas kejadian itu kehidupan Arman dan Melati diganggu oleh makhluk tersebut. Arman diganggu tanpa disedari apabila makhluk tersebut berupa seperti Melati. Arman terpedaya sehingga mampu meragut nyawanya ketika berada di dalam hutan di belakang banglo tersebut. Arman kemudiannya telah diselamatkan oleh orang asli.

Arman semakin runsing, akhirnya dia dibantu oleh Ustaz Ghazali untuk menyelesaikan gangguan tersebut. Ustaz Ghazali sememangnya sedari awal sudah mengetahui keadaan banglo tersebut melihat kepada hal-hal ganjil yang berlaku terhadap Arman dan Melati. Mail akhirnya membongkar cerita bahawa semasa zaman pemerintahan Jepun, seorang tentera Jepun telah digantung sehingga mati di rumah tersebut kerana cuba menggoda gadis Melayu bernama Melati. Melati berjaya memperdaya tentera Jepun tersebut dengan ‘menggoda’nya ke bilik. Di dalam bilik tentera tersebut telah ditangkap dan dibunuh. Sejak dari kejadian itu keluarga Melati tidak tinggal di situ lagi. Akhirnya dengan bantuan Ustaz Ghazali dan berbekalkan ilmu dan ayat-ayat suci Al Quran akhirnya roh jahat yang menganggu tewas.

TRAILER FILEM RASUK


Berita-berita berkaitan FILEM RASUK

Baldev Minta Bantuan JAKIM Untuk Filem ‘Rasuk’

Filem Rasuk Mendebarkan

‘Rasuk’ in cinemas 23 June 2011

‘Rasuk’ : Fouziah Gous Hadapi Kecederaan

Artikel Berkaitan

8 responses to “(Sinopsis dan Trailer)Filem Rasuk Menggandingkan Iqram Dinzly Bersama Fouziah Gous

  1. huhu, cantik gigi hantu tu..

  2. Baca sinopsis cerita ni pon dah rasa serama jek..tak tengok lagi tu..hehe

  3. Filem seram Malaysia semakin seram nak tengok! ;p.

  4. cerita ponti ditengah timeline bile nak kuar? :p

  5. hurmmm…. arap2x citer betul la ada unsur yang real….huhuhu

  6. x suka cita hantu.. hehe..

  7. ooo macam tu upenye story dia.. tak payah tengok dekat wayang dah hhee

  8. Pingback: Sinopsis dan Teaser Drama Tahajud Cinta | Cerita Sensasi

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge