Sangunis, Melankolis, Koleris Atau Phlegmatis.Mana 1 Sifat Korang?

Cerita Osama bin Laden tu bukan tak best untuk saya buat entri khusus, tapi Osama bin Laden wujud ke tidak pun saya tak tahu. Osama bin Laden dah meninggal ke belum? Lagilah saya tak pasti. Jawapan sebenar, ada pada Amerika!!! hehehehe. Dunia oh Dunia.

Baik tulis pasal Sangunis, Melankolis, Koleris Atau Phlegmatis. hehehehe! Ini antara 4 sifat diri kita seperti yang tertulis dalam website Eh! Menarik pulak artikel ni sebab saya tak pernah baca lagi.hahahaha! So, sifat korang yang mana 1?

Me? Banyak ke arah nombor 1, Sangunis tapi masalahnya tak popular pun!!!! kahkahkahkah!!!

Sangunis, Melankolis, Koleris Atau Phlegmatis.Mana 1 Sifat Korang?

SANGUNIS, SI POPULAR

Keperibadian yang menarik, punya sifat jenaka yang tinggi, suka menghidupkan suasana, emosional dan demonstratif, periang dan penuh semangat, serta kaya rasa ingin tahu. Dalam pekerjaan anda seorang yang kreatif, inovatif, antusiasme, sukarelawan, menjadi rujukan dan contoh semangat orang lain untuk bekerja. Sebagai seorang teman, mudah bergaul, mencintai orang lain, suka dipuji dan menyenangkan. Suka kegiatan spontan, merupakan figura seorang pemimpin sirkus.

MELANKOLIS, SI SEMPURNA

Berfalsafah dan puitis, serius dan tekun, analitis, mendalam dan seorang pemikir, menghargai keindahan, peka terhadap perasaan orang lain, idealis dan suka berkorban. Dalam pekerjaan, orang melankolis berorientasi pada jadual, seorang yang mementingkan kesempurnaan, punya piawaian yang tinggi dan rinci, tertib dan tersusun, perlu menyelesaikan apa yang dimulai. Sebagai seorang teman, melankolis adalah orang yang setia, sedia mendengar keluhan, hati-hati dalam berteman, sangat memperhatikan orang lain, terharu oleh air mata penuh belas kasihan. Pencari teman hidup ideal.

KOLERIS, SI KUAT

Berbakat pemimpin, dinamik dan aktif, berkemahuan kuat dan tegas, tidak emosional bertindak, tidak mudah patah semangat, memancarkan keyakinan, bebas dan berdikari. Dalam pekerjaan berorientasi matlamat, melihat seluruh gambaran, tersusun dengan baik, mencari pemecahan praktis, bergerak cepat untuk bertindak, mendelegasikan pekerjaan, menekankan pada hasil, berkembang kerana saingan. Orang koleris tidak terlalu memerlukan teman, mahu bekerja untuk kegiatan, mahu memimpin dan mengorganisasi, biasanya selalu benar, unggul dalam keadaan darurat.

PHLEGMATIS, SI DAMAI

Rendah hati, mudah bergaul dan santai, tenang, sabar, konsisten, simpati dan baik hati. menyembunyikan emosi, bahagia menerima kehidupan. Dalam pekerjaan, punya kemampuan administratif, menjadi penegah masalah, menghindari konfl ik, baik di bawah tekanan, menemukan cara yang mudah, mudah diajak bergaul, menyenangkan, pendengar yang baik, selera jenaka yang menggigit, suka mengawasi orang, mempunyai banyak teman, punya belas kasihan dan perhatian.

Artikel Berkaitan

  • No Related Posts

10 responses to “Sangunis, Melankolis, Koleris Atau Phlegmatis.Mana 1 Sifat Korang?

  1. Aku macam menjurus kepada koleris jer… stakat ni pernah dengar perkataan melankolis jer… 😀 yang lelain tuh baru pertama kali baca… menarik2…

  2. Nak kena perhatikan diri balik sifat mana yang paling serasi dengan diri saya.Sebab tengok macam semua sifat di atas ada sikit-sikit.

    Tapikan nak tahu juga sifat di atas tu ditulis dalam bahasa apa ye?

  3. meo

    SANGUNIS, yeah i like!

  4. Sy si Melankolis! Errk~ ;p

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge