Wanita Hari Ini Sempurna ke?

Wanita hari ini dah tak macam wanita dulu kan? Wanita hari ini dah serupa macam wanita-wanita di Hollywood. Wanita hari ini kalau tiada yang menegur, akan hanyutlah jadinya.

Ops, bukan saya mahu menjatuhkan kaum sendiri. Cuma, saya sekadar mahu menyuarakan secara lisan apa yang terbuku di hati. Jangan marah wanita hari ini ya. Saya pun salah seorang daripada anda juga! Cool 🙂

wanita hari ini

Saya tak kata saya wanita hari ini yang begitu sempurna. Eh, jangan salah sangka. Saya manusia biasa yang kurang itu ni juga macam korang. Siapa yang tidak mahu berjaya kan?

Punya Ijazah untuk tuntutan duniawi yang kian mencabar, tapi tahu tak wanita-wanita semua yang korang perlu seimbangkan juga dengan hal lain?? Mungkin ada yang berpendapat, bila sudah berjaya di dalam pelajaran, tak perlu dirisaukan hal lain. Ijazah dan kerjaya yang bagus sudah cukup untuk menjadi sempurna.

Anda silap wahai wanita-wanita semua!

Memang benar, ada lelaki yang tidak kisah teman wanita atau isteri mereka tidak tahu memasak makanan yang hebat-hebat untuk mereka tetapi wanita-wanita pun jangan jadi bodoh. “Tidak kisah” mereka itu hanya bertahan beberapa tahun saja.

Apa korang fikir lelaki tak rasa rugi ke beri wang hantaran beribu riban tetapi harga itu hanya “valid” untuk bayaran melayan nafsu mereka saja. Fikir babe.

Lelaki ada had kesabaran. Sampai masa muak mereka sampai, hal masak-memasak pun boleh dijadikan isu untuk berpisah. Inikan pula, bila isteri yang dah dibayar itu tidak langsung mahu masuk ke dapur. Bengang jugak kan?

Macam inilah. Wanita-wanita semua, pelajaran dan kerjaya memang penting. Itu memang seharusnya dicari. Itusa salah satu sebab kenapa saya masih bujang hingga kini. Tidak lain dan tidak bukan, isu tanggungjawab selepas berkahwin.

Perkahwinan bukan isu main-main. Bila suda bergelar isteri kepada seorang suami, statu kamu yang mempunyai ijazah, kerjaya dan bergaji RM10 000 sebulan pun tidak setanding dengan tanggungjawab yang akan dipikul.

Masuk saja alam perkahwinan, kamu perlu tahu kerja baru kamu. Kamu perlu bangun seawal pagi sebelum si suami bangun walau apapun “projek” terhebat yang kamu buat bersamanya semalaman. Kamu isteri, bertanggungjawab menyediakan sarapan si suami kan? Kalau masih mahu tidur sehingga lewat tengahari, sila jangan berkahwin lagi ye!

Zaman sekarang, wanita ada yang menolak mahu mengandung! Itu kesalahan  terbesar pada saya. Ya Allah, kalau tidak mahu mengandung..silalah hidup membujang saja. Apa kamu fikir perkahwinan itu hanya soal melempiaskan nafsu seks kamu saja yek???

Kalau ikutkan hati, panjang lagi ni nak mengutuk. Tapi, cukuplah yang ini saja. kan??? muahahaha! Fikir-fikirkanlah apa yang patut. Hidup kita memang tak akan sempurna tetapi tidak bermakna harus berada pada takat itu saja. Berubahlah selagi boleh.

p/s: Entri ini berunsur perli pada sesiapa yang berkenaan 🙂

Contest HIDUP BERANI UNTUK GAGAL

Artikel Berkaitan

26 responses to “Wanita Hari Ini Sempurna ke?

  1. Good observation ….Apa kurangnya dengan lelaki kan?Tepuk dada tanya selera…
    .-= eyriqazz´s last blog ..Puteri Beradu di Embun Menitik =-.

  2. haah aboi setuju dgn kamu cik liza..! bab kawen ni aii..wat pening pale aje klu dipikikan lagix2 bab2 hantaran emm…=(
    .-= si budak aboi´s last blog ..Kiub Rubik =-.

  3. aku benci perempuan yang keras kepala cam ex aku tu..fade up btl..edisi melepaskan geram jap..haha
    .-= x-po´s last blog ..BAGAIMANA KALAU DAPAT TAHU MANDUL BILA DAH KAHWIN? =-.

  4. hm. betullah tu. hebat macam mana pun kerjaya wanita tu, bila dah kawin mesti pikul tanggungjawabb yang lain. itu lumrah hidup.
    .-= ariff´s last blog ..Free GSC Cinema Tickets =-.

  5. FTN

    Perbincangan yang menarik. setuju dgn hujah2 kamu. perkahwinan mmg bukan perkara main-main..besar tanggungjawabnya
    .-= FTN´s last blog ..STICKY : FTN is moving foward into 2010 =-.

  6. itulah, orang zaman sekarang ambil senang aje bab kawen. ntah ape2

  7. Wanita hanya pelengkap kepada hidup suami. Tiada suami tempanglah isteri begitu juga sebaliknya. Lihatlah selepas kematian suami pasti akan nampak ketempangan isteri tu padahal masa hidup bersama dulu tak nampak pun…itulah peranan antara satu sama lain.

    • yes, betul. masa arwah ayah saya baru meninggal dulu..mak macam hilang arah sekejap. serba tak kena. sejak tu, baru saya realized yang dalam hidup ni…kita jangan selalu amik mudah smue perkara, jangan amik kesempatan, jangan cuba2 jadi “permaisuri” dalam rumah.

      mujur my mom yang bukan “permaisuri” if tak …tak tahulah ape jadi

  8. yeah.. belajar masak & belajar bangun awal.. (=.=”)
    .-= darling´s last blog ..one less lonely girl~ =-.

  9. seb baik aku reti masak megi beb…ekekeke

    tp aku laki…hahahha

  10. tajuk entri tu soalan ke kenyataan?
    .-= izwan7´s last blog ..Resign & Respect =-.

  11. bab tanak ngan dung tu, aku de kwn weh..ckp siap2 kat pakwe die tanak anak..aku pon tatau la ape motif die ade pakwe gtu..haiyer..
    .-= ain_chokio´s last blog ...:idung sy gatal,,jadi sy garu:. =-.

  12. saya sokong 120% perlu seimbangkan dari semua aspek. mmg ada laki tak kisah klu perempuan tak pandai masak. tp smpi bila? betul tak? takkan nak biarkan benda tu berterusan. bab agama juga penting, cam mana nak didik zuriat nnt. hehe, lelaki pun sama la. dua2 sama jerk.
    .-= mohdisa´s last blog ..Tips Memenangi Contest Hidup Berani Untuk Gagal =-.

  13. Contoh terbaik
    Juz tgk artis dah boley tau dah kan..??

  14. begitulah pengorbanan seorang wanita yang bergelar isteri.. tanggungjawap yang digalas berat juga, si suami perlulah bertolak ansur dalam menguruskan kerja seharian si isteri tapi kebanyakan lelaki selalu mengahabiskan masa dengan hal lain. Alasanya dia sudah penat bekerja. balik rumah nak rehatkan diri sedangkan si isteri bekerja tak pikirkan rehat yang cukup untuknya.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge