HIDUP BERANI UNTUK GAGAL- 2010

HIDUP BERANI UNTUK GAGAL. Alang-alang mencuba, perlu berusaha. Contest HIDUP BERANI UNTUK GAGAL mungkin sudah menghampiri tempoh tamatnya. Mungkin esok, atau lusa contest HIDUP BERANI UNTUK GAGAL akan tamat.

happy new year 2010

Saya cukup bangga kerana berani mencuba contest hidup berani untuk gagal anjuran Denaihati itu. Walaupun blog saya sudah tidak berada pada tangga antara yang teratas di search engine popular Google.com, itu bukan kesudahan bagi saya.

Contest Hidup Berani Untuk Gagal antara contest terbaik yang pernah saya join sepanjang tahun 2009 ini. Sejujurnya, saya sangat susah untuk join mana-mana contest kalau tiada “manfaat” untuk saya. Jangan berkecil hati ya, saya cuma berlaku jujur dan itu tidak bermakna contest kamu semua tidak bagus.

Cuma, saya yang tidak begitu bagus.

Sebentar nanti, tinggal beberapa jam lagi tahun yang penuh bermakna buat saya akan melabuhkan tirai. Tahun 2009 akan meninggalkan kita. Saya dan kamu. Ada rasa terkilan?

Tak usah bersedih kalau ada kenangan lama yang tidak begitu baik buat kamu.

Saya dan teman lain juga ada kenangan itu. Masing-masing punya cerita hidup. Ada ceritera tentang riwayat hidup sendiri. Jangan menyesal untuk apa yang saja .  Hidup berani untuk gagal kalau kamu mahu yang terbaik sebagai imbalannya kelak.

Tidak ada perkara yang mustahil kalau itu yang kamu mahu.

Prinsip Hidup berani untuk gagal akan tetap bersama saya sampai bila-bila. Setiap manusia perlukan prinsip dan bukan protokol kalau mahu berjaya. Kalau kamu rasa diri kamu terlalu bodoh pada pandangan manusia lain, sudah-sudahlah!

Tiada manusia bodoh di mata Tuhan. Kita semua sama.

Andai kamu rasa, kamu manusia yang sering terkecuali daripada nikmat Tuhan. Fikir-fikirkan lah dan buka hati kamu untuk terus melihat dan memandang salah silap diri kamu.

Tuhan tidak akan menghukum tanpa sebab.

Saya pernah merasa bosan untuk hidup. Saya rasa, Tuhan tidak adil pada saya. Saya mempersoalkan tentang nasib saya. Terlalu rajin pula saya melihat kelebihan yang ada pada diri orang.

Itu silap besar!

Kini, saya tidak lagi membeza-bezakan apa yang ada pada saya dengan manusia lain. Saya temui something istimewa tanpa sengaja. Kunci hidup bahagia adalah apabila kamu bisa membersihkan hati kamu dengan segala kekotoran.

Hidup berani untuk gagal. Saya sudah gagal berulang kali. Ada waktu saya di atas, ada ketika pula saya berada di tempat terbawah. Dek kerana mahukan kejayaan, apalah sangat erti gagal tu kan??

Selamat Tahun Baru! Love you all so much!

Artikel Berkaitan

7 responses to “HIDUP BERANI UNTUK GAGAL- 2010

  1. Trick yg bagus utk menaikkan posisi ~

    P/s: google dan yahoo akan mengambilkan tindakan black-hat pd masa depan, jadi akak lebih baik jgn lagi try.. bahaya tu, kalo sekali blacklist entah bila akan dpt recovery ~
    .-= Eldy Voon´s last blog ..Ucapan tahun baru 2010 =-.

    • menatang ape tuh?hehehe.
      adoi, ko pi ckp hal2 SEO naa? maybe bley discuss hal ni kot cuz i dunno about it and rasenye ramai lagi yg xtau ni. gwe bedal aje. tak ade tricks2 plak ni. kehkehkeh

  2. Pingback: Kutukutubuku.Com Blog » From the Markplus Conference 09

  3. happy new year 2010 lizz
    =)
    .-= ariff´s last blog ..Sistem Peperiksaan Di Russia =-.

  4. haha, cubaan yang bagus. contest mcm ni bagus, boleh lihat kemampuan blog kita. aku pun join sebab boleh mendatangkan manfaat kepada aku. 🙂

    apa2 pun bergantung kepada Encik Google. 🙂

  5. Pingback: Spesifikasi Komputer Saya Sudah Cukup Untuk Menjalankan Ps2 ? :: Computers and Equipment

  6. Gud Luck Lizz…
    .-= eyriqazz´s last blog ..Happy Birthday Fathiha =-.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge